[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Post autor: Kaiser »

Wróciłem z trasy z Węgier i po powrocie pod maską moim oczom ukazało się coś takiego

Obrazek

Obrazek

Cieknie pompa vaacum ? Dodam tylko, że jakieś 30 tys km temu wymieniałem taką uszczelkę

https://allegro.pl/uszczelka-pompy-pali ... ule_id=201

Czy chodzi o jakąś inną?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Post autor: Sony »

Sądząc po zdjęciach to najprawdopodobniej właśnie z pompy cieknie. Nie wiem czy była jakaś różnica w uszczelkach między ASV, a ASZ/ARL jednak w podanym przez Ciebie linku ta uszczelka nie jest do ASV dedykowana.
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

Re: [1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Post autor: Kaiser »

Hmm ciekawe, bo podczas wymiany tej uszczelki to założona była dokładnie taka
C
Culler
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2012, 11:23
Auto: Seat Altea XL
Model: 1.9 TDI BXE
Lokalizacja: Lublin

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Post autor: Culler »

Witam

Mam pytanie podobne do tego w tym temacie. Też mam wyciek gdzieś pod spodem (tak myślę) VACUM pompy. Pompa VACUM łączona z paliwem miałem właśnie LUK-a. Czytając trochę postów na forum sprawdziłem także ferelny króciec w pompie LUKa (niezwiązane z wyciekiem) i miał lekki luz. Z objawów to raczej czasami miałem wrażenie, że trzeba było bardziej depnąć hamulec aby zadziałał tak jak powinie. Zapadła decyzja wymiana na pompę Bosch-a z metalową uszczelką. Uszczelka oczywiście nowa i oryginalna ze względu na w miarę przystępne ceny. Po wymianie wyciek nadal występuje. Nie mogę zdiagnozować skąd tak naprawdę cieknie ale rozbryzguje się po przedniej - dolnej części silnika. Moje pytanie czy jest możliwość, że mechanik coś źle zrobił w tym temacie? A może to przewód idący do pompy paliwowej? Chodzi o drugi samochód niedawno zakupiony Seat Altea XL 1.9 TDI PD BXE.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Post autor: vwir »

Wyciek oleju napędowego, czy oleju silnikowego?
C
Culler
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2012, 11:23
Auto: Seat Altea XL
Model: 1.9 TDI BXE
Lokalizacja: Lublin

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Post autor: Culler »

Wydaje mi się, że to wyciek oleju.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Post autor: vwir »

Toś pomógł ;)
Dobra, to jeszcze jedno pytanie, może będzie łatwiej: jaką kupiłeś pompę? W sensie dokładny numer, szczególnie jaka literka na końcu.
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Post autor: DzieX »

vwir pisze:Wyciek oleju napędowego, czy oleju silnikowego?
Culler pisze:Wydaje mi się, że to wyciek oleju.
:-D

Wydaje mi się że nie chodzi o paliwo.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
C
Culler
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2012, 11:23
Auto: Seat Altea XL
Model: 1.9 TDI BXE
Lokalizacja: Lublin

Re: [1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Post autor: Culler »

vwir pisze:Toś pomógł ;)
Dobra, to jeszcze jedno pytanie, może będzie łatwiej: jaką kupiłeś pompę? W sensie dokładny numer, szczególnie jaka literka na końcu.
Pompa którą kupiłem to używana Bosch 038145209Q. Poprzednia pompa to był LUK. Numer pompy różnił się tylko tą ostatnią cyferką. Do tej pompy Bosch-a dokupiłem metalową uszczelkę 038145215 niby oryginalna. Wydaje mi się, że to olej silnikowy a nie napędowy ponieważ po przetarciu wycieku ręką nie czuć tego charakterystycznego zapachu paliwa. No ale zacząłem się zastanawiać bo mechanik twierdzi, że wszystko dobrze zamontowane, uszczelka dana i nie powinno z pompy się sączyć. Postaram się zrobić zdjęcia jak to wygląda.

EDIT:
Sorki nie dopisałem, że chodzi o olej silnikowy. Pisałem z myślą o oleju silnikowym a nie dodałem tej istotnej informacji. Ogólnie mam tak już od paru miesięcy i ubytku oleju nie zauważyłem
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Post autor: vwir »

Ja założyłem z literką M (też Bosch) i do tego nowa metalowa uszczelka i do dzisiaj nie ma śladu wycieku. Z literką Q też powinno być ok. Ale skoro nie jest, to te pompy mają jedną zdecydowaną przewagą nad Lukiem - są w pełni rozbieralne i istnieją do nich zestawy naprawcze (komplet uszczelek). Pytałem o to co cieknie, bo w zależności od tego można rozebrać tylko część pompy i wymienić tylko część uszczelnień. Chociaż w sumie i tak musisz kupić komplet (https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pom ... 16758.html) i pompę wyciągnąć, więc na dobrą sprawę można wymienić cały komplet uszczelek.
ODPOWIEDZ