Witam. Planuje wymienic tlumik srodkowy w toledo 2 1M .. Mam pytanie co do podłączenia go.. Aktualnie miedzy tlumnikiem srodkowym a koncowym nie ma zadnej złączki, rura jest jednolita.. Wiec po zakupie tlumnika srodkowego lepiej bedzie zespawać je jakoś czy kupić jakąś złączke jezeli taka istnieje?
Jeżeli oryginalnie zaspawane jest to lepiej zespawać. Ale możesz dać złączkę tylko musisz dobrać do średnicy rury.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Witam. Chce się doradzić w sprawie układu wydechowego. A więc 2 tyg temu dostrzegłem przedmuch zaraz za katalizatorem. Pojechałem do znajomego pospawalł pojeździłem tydzień i znowu słuchać przy gaszeniu charakterystyczny dźwięk dziurawego wydechu. Teraz okolice elastycznej złączki i środkowego tłumika. Końcowy też już długo nie pojeździ. Decyzja moja taka że zmieniam całość. I mam pytania. Co z katalizatorem ? Sprzedac ? I czy mógłby mi ktoś doradzić zestaw jakiegoś kompletnego układu wydechowego bez kata. Szukam to albo widzę z strumienicą (w obudowie kata ) albo bez środkowego tłumika. I już pogubiłem się z tym wszystkim. Proszę o poradę. Pozdrawiam
Katalizator sprzedaj, parę stówek za niego powinieneś wziąć. Co do wydechu to strumienica odpada! W benzynie tak, ale w dieslu zdecydowanie NIE!
Planujesz jakieś konkretniejsze modyfikacje w aucie ? Jak nie to ja na Twoim miejscu zmieniłbym złącze elastyczne, zamiast kata wspawał rurkę z kwasówki i tyle. Jak chcesz tył również robić to możesz już jakiś tłumik końcowy z lepszym efektem wizualnym ogarnąć (pewnie zderzak trzeba by odpowiednio wyprofilować, żeby końcówki było widać)
Katalizator ma niewiele do zadymienia. Zadymienie to nie spalony węgiel, a katalizator w dieslu utlenia tlenek węgla i węglowodory. Więc brak katalizatora wyjdzie tylko przy badaniu zawartości tych związków w spalinach, a nie w teście zadymienia. Jeśli chodzi o EGR to z kolei ma za zadanie usunięcie tlenków azotu. No i jeśli ktoś sprawdzi zawartość NOx w spalinach to możesz się zdziwić. Zadymienie redukuje się głównie DPF-em.
Obecnie w Polsce mierzy się w dieslach tylko zadymienie, ale jeśli pojedziesz takim autem na przykład do Niemiec, to możesz się mocno zdziwić i wrócić na lawecie. Zresztą u nas też jest coraz większe parcie na ekologię i od września 2020 zaczną się wyrywkowe kontrole składu spalin (a nie tylko zadymienia).
Nie mam zamiaru jeździć Tolkiem do Niemiec, więc lata mi to i powiewa. Tak jak pisałeś w dieslach bada się wyłącznie zadymienie, wyrywkowe kontrole składu spalin są już nawet obecnie prowadzone, więc nie trzeba do 2020 roku czekać. Dyskusja ta niewiele wnosi do tematu, lepiej byście doradzili koledze co ma zrobić zamiast dywagować o ochronie środowiska.