[ALL] Wydech

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
Awatar użytkownika
strus90
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 29 mar 2011, 08:12
Auto: Daewoo Lanos
Model: 2.0 Turbo
Lokalizacja: Nasielsk

Re: [ALL] Wydech

Post autor: strus90 »

vwir pisze: Takie 60mm powinno już bezproblemowo obsłużyć ponad 200KM.


Seryjne 55mm z powiekszonym DP styka na jakies 240-250KM ;)
Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
Seat Toledo II 1.9TDI 200KM & 400NM -> VW Pasat B6 1.9TDI ~175KM & 350NM
M
Mat123321
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 22 paź 2016, 18:47
Auto: Seat Toledo 2
Model: 1.6 AKL
Lokalizacja: Konin

[ALL] Wydech

Post autor: Mat123321 »

Witam. Planuje wymienic tlumik srodkowy w toledo 2 1M .. Mam pytanie co do podłączenia go.. Aktualnie miedzy tlumnikiem srodkowym a koncowym nie ma zadnej złączki, rura jest jednolita.. Wiec po zakupie tlumnika srodkowego lepiej bedzie zespawać je jakoś czy kupić jakąś złączke jezeli taka istnieje?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

[ALL] Wydech

Post autor: bartekmk »

Ja się nie znam ale podobno lepiej chyba złączkę dać.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Re: [ALL] Wydech

Post autor: Roxon40 »

Jeżeli oryginalnie zaspawane jest to lepiej zespawać. Ale możesz dać złączkę tylko musisz dobrać do średnicy rury.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
R
Rafal1244
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 27 gru 2015, 12:11
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1,9 ASV
Lokalizacja: Żywiec

[ALL] Wydech

Post autor: Rafal1244 »

Witam. Chce się doradzić w sprawie układu wydechowego. A więc 2 tyg temu dostrzegłem przedmuch zaraz za katalizatorem. Pojechałem do znajomego pospawalł pojeździłem tydzień i znowu słuchać przy gaszeniu charakterystyczny dźwięk dziurawego wydechu. Teraz okolice elastycznej złączki i środkowego tłumika. Końcowy też już długo nie pojeździ. Decyzja moja taka że zmieniam całość. I mam pytania. Co z katalizatorem ? Sprzedac ? I czy mógłby mi ktoś doradzić zestaw jakiegoś kompletnego układu wydechowego bez kata. Szukam to albo widzę z strumienicą (w obudowie kata ) albo bez środkowego tłumika. I już pogubiłem się z tym wszystkim. Proszę o poradę. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Wydech

Post autor: Sony »

Katalizator sprzedaj, parę stówek za niego powinieneś wziąć. Co do wydechu to strumienica odpada! W benzynie tak, ale w dieslu zdecydowanie NIE!
Planujesz jakieś konkretniejsze modyfikacje w aucie ? Jak nie to ja na Twoim miejscu zmieniłbym złącze elastyczne, zamiast kata wspawał rurkę z kwasówki i tyle. Jak chcesz tył również robić to możesz już jakiś tłumik końcowy z lepszym efektem wizualnym ogarnąć (pewnie zderzak trzeba by odpowiednio wyprofilować, żeby końcówki było widać) :P
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Wydech

Post autor: DzieX »

Sprzedaj, sprzedaj. Już niedługo wszyscy będziecie płakać baranim głosem jak zaczną to sprawdzać. Może kiedyś i do nas cywilizacja zawita.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Wydech

Post autor: Sony »

W dieslu tylko zadymienie sprawdzają, a mi bez katalizatora i z zaślepionym EGR wyszedł wynik 3 razy lepszy niż dopuszczalny.

P.S. Co do samego katalizatora to wystarczy wspawać pustą puszkę ewentualnie i tyle.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Wydech

Post autor: vwir »

Katalizator ma niewiele do zadymienia. Zadymienie to nie spalony węgiel, a katalizator w dieslu utlenia tlenek węgla i węglowodory. Więc brak katalizatora wyjdzie tylko przy badaniu zawartości tych związków w spalinach, a nie w teście zadymienia. Jeśli chodzi o EGR to z kolei ma za zadanie usunięcie tlenków azotu. No i jeśli ktoś sprawdzi zawartość NOx w spalinach to możesz się zdziwić. Zadymienie redukuje się głównie DPF-em.

Obecnie w Polsce mierzy się w dieslach tylko zadymienie, ale jeśli pojedziesz takim autem na przykład do Niemiec, to możesz się mocno zdziwić i wrócić na lawecie. Zresztą u nas też jest coraz większe parcie na ekologię i od września 2020 zaczną się wyrywkowe kontrole składu spalin (a nie tylko zadymienia).
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Wydech

Post autor: Sony »

Nie mam zamiaru jeździć Tolkiem do Niemiec, więc lata mi to i powiewa. Tak jak pisałeś w dieslach bada się wyłącznie zadymienie, wyrywkowe kontrole składu spalin są już nawet obecnie prowadzone, więc nie trzeba do 2020 roku czekać. Dyskusja ta niewiele wnosi do tematu, lepiej byście doradzili koledze co ma zrobić zamiast dywagować o ochronie środowiska.
ODPOWIEDZ