Otóż spotkała mnie usterka i urwały się nity sprzęgiełka kompresora klimatyzacji. Objaw metaliczne dość głośne dźwięki z okolicy koła pasowego sprężarki ustające po włączeniu klimatyzacji i powracające po wyłączeniu klimy. Wobec czego zamówiłem nowy i przystąpiłem do wymiany.
Czas wymiany 1 piwo albo i więcej, wszystko zależy jak mocno sprzęgło siedzi na wieloklinie.
1. Kupujemy sprzęgiełko
https://imgur.com/a/IGwJBRD
2. Zdejmujemy lewe przednie koło, potem, jeśli się posiada, boczną osłonę silnika i mamy taki widok:
https://imgur.com/a/Vxe0bxh
3. Odkręcamy nakrętkę kluczem oczkowym 13, nakrętka powinna bez problemu się odkręcić.
4. Po odkręceniu nakrętki, próbujemy na różne sposoby wyciągnąć sprzęgło z wielokliny, u mnie z racji jego uszkodzenia, wyginałem, szarpałem, ciągnąłem aż wyszło i mamy to:
https://imgur.com/a/HwK6EB2
5. Następnie czyścimy z brudu miejsce na nowe sprzęgło i je zakładamy oraz dokręcamy nakrętkę.
https://imgur.com/a/77ZsEXV
6. Odpalamy auto, sprawdzamy czy wszystko działa, i zakładamy osłonę, koło i cieszymy się cichą pracą sprzęgła.
Ważna uwaga, Na sprzęgło klimatyzacji trzeba uważać. Ponieważ niektóre wielokliny mają jeden szerszy klin i nie każde sprzęgło może pasować. Te co zamówiłem nie miało szerszego klina ale na szczęście pasowało.