[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
B
BlackAndRed157
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:03
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI 110km
Lokalizacja: Gdańsk

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: BlackAndRed157 »

Witam. Kilka dni temu stałem się posiadaczem toledo 1.9 tdi. Niestety auto totalnie niema mocy, krezusem nie jestem, więc chciałbym jak najwięcej o problemie dowiedzieć się na własną rękę, choć jeśli chodzi o samochody, to moja wiedza jest jeszcze mizerna, a z diagnostyką spotykam się po raz pierwszy, szczerze mówiąc. Do rzeczy. Auto, od samego początku, nie chcę jechać, słabo wchodzi na obroty, a rozpędzenie go do 90km/h na prostej drodze, jest naprawdę ciężkim wyzwaniem.
Od znajomego dostałem podpowiedź aby sprawdzić przepływkę, więc to zrobiłem, a nawet ze szroty, zamontowałem drugą, która zachowywała się w programie dokładnie tak samo, także grzecznie zwróciłem i wstawiłem moją starą, choć oczywiście możliwe, że ta ze szrotu, była zwyczajnie uszkodzona. Zrobiłem kilka logów. Oto one

Statyczny, grupa 0:
http://vaglogi.pl/log-000_8VQTx6.html

Bieg jałowy, przepływ, turbo (gazowałem, "na luzie")
http://vaglogi.pl/log-011_003_SMMJY.html

Przepływ, oraz turbo - dynamicznie, na 3 biegu od 1500 obr.
http://vaglogi.pl/log-011_003_OJMgNv.html

Wszystko na silniku rozgrzanym do 90st. Gdyby ktoś mógł spojrzeć i coś mi podpowiedzieć, będę bardzo wdzięczny.

Dodam jeszcze, że komputer wyrzuca mi błąd
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
Który powraca podczas jazdy, po wykasowaniu
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: Bartek26 »

Nie masz doladowania ... Turbo w tym aucie ma wirnik?:)
Skill.... You can't buy it ....
B
BlackAndRed157
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:03
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI 110km
Lokalizacja: Gdańsk

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: BlackAndRed157 »

Szczerze mówiąc, to nie wiem, jak mówiłem, jestem laikiem, auto mam od kilku dni, nigdy wcześniej nie miałem nic z turbiną, jeśli mi powiesz, jak sprawdzić, gdzie szukać, to odpowiem. A to wskazanie z przepływomierza, nie jest nie prawdiłowe ? Mam wrażenie, że na odłączonym przepływomierzu, auto lepiej przyśpiesza, aczkolwiek to może być efekt placebo.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: Sony »

Kolego przepływomierz u Ciebie nie istnieje. Jednak nie skreślałbym go, a na samym wstępie sprawdziłbym na Twoim miejscu szczelność przewodów podciśnienia, bo wg mnie masz mega nieszczelność albo walniętą pompę podciśnienia. Z hamowaniem nie masz problemów ?
B
BlackAndRed157
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:03
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI 110km
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: BlackAndRed157 »

Nie, z hamowaniem żadnych problemów, ABS również działa bez problemowo, w których miejscach. W których miejscach szukać nieszczelności i w jaki sposób, skoro to podciśnienie, to chyba najlepiej będzie przyłożyć coś do ew zassania, prawda ? Ew, czy mogę użyć testera szczelności ? Używamy takich w pracy, coś jak woda z bardzo dużą ilością piany.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: Sony »

Wszystkie wężyki podciśnienia przejrzyj po kolei jak leci. Żaden tester Ci do tego nie jest potrzebny. Wystarczy, że poszukasz wizualnych przetarć itp.
Wężyki najlepiej jest wymienić na silikonowe - wtedy masz spokój, nie pękają, nie parcieją itp. Jak znajdziesz podejrzany to zdemontuj i dmuchnij w niego zatykając drugi koniec. Filozofii tu wielkiej nie ma.
B
BlackAndRed157
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:03
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI 110km
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: BlackAndRed157 »

Sony pisze:Wszystkie wężyki podciśnienia przejrzyj po kolei jak leci. Żaden tester Ci do tego nie jest potrzebny. Wystarczy, że poszukasz wizualnych przetarć itp.
Wężyki najlepiej jest wymienić na silikonowe - wtedy masz spokój, nie pękają, nie parcieją itp. Jak znajdziesz podejrzany to zdemontuj i dmuchnij w niego zatykając drugi koniec. Filozofii tu wielkiej nie ma.
Dzisiaj po pracy się tym zajmę, także ok. 15 dam znać, co i jak. Zrobiłem jeszcze log turbo z rozłączonym przepływomierzem, wrzucam tu:
http://vaglogi.pl/log-011_003_5LOmI.html

Wygląda podobnie, do tego poprzedniego, z załączonym, więc chyba faktycznie przepływka może nie być winna. Co uważasz ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: Sony »

Uważam, że powinieneś zacząć od tego co napisałem wcześniej.
B
BlackAndRed157
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:03
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI 110km
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: BlackAndRed157 »

Przejrzałem wszystkie wężyki, sporo było już wymienionych przez pierwszego właściciela, jeden wzbudził tylko moją niepewność, ale po odłączeniu go i sprawdzeniu, okazał się szczelny.
Wciąż wyskakuje ten błąd:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: Sony »

Ogółem błąd ten sugeruje, że masz coś nie tak z podciśnieniem. Skoro wykluczyłeś nieszczelne węże to pytanie czy całą instalację podciśnienia (węże, zaworek) masz dobrze podpiętą ? Może masz wężyki zamienione miejscami ?

Jak wężyki są sprawne to masz do sprawdzenia zawór N75, jak jest uszkodzony to będzie kicha. Podmień go z zaworkiem N18, który jest obok i steruje pracą zaworu EGR. Jak będzie poprawa to masz rozwiązanie, jak nie będzie to albo N18 masz też uszkodzony albo to co innego.

Błąd ten może pojawić się również w przypadku uszkodzenia turbosprężarki. To najmniej optymistyczna wersja wydarzeń.
ODPOWIEDZ