myszazwc pisze:Klamkę trzymasz w pozycji otwartej i kręcisz do momentu jak wspomniałeś
Nie mogę w żaden sposób wyciągnąć zamka :/ ogólnie odkąd kupiłem samochód to kluczykiem nie mogłem przekręcić zamka ale jakoś mi to nie przeszkadzało. I może przez to ze coś tam jest zapieczone nie mogę go wyciągnąć :/
witam, kolejny problem dotyczący centralnego zamka, otóż w tylnych drzwiach przestał on działać, nie można otworzyć drzwi zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz drzwi niestety cały czas pozostają zamknięte i zaryglowane. Nie słyszę pracy silniczka zamka. Rozebrałem boczek drzwi, do zamka idzie 6 przewodów jednak nie wiem który jest od czego. Próbowałem pociągnąć cięgno które wychodzi z zamka jednak cały czas się cofa jakby było na sprężynie. jakieś pomysły?
Ja u siebie miałem podobnie w tamtą zimę. Tylne lewe drzwi mi tak stanęły. Wkoncu w akcie desperacji chciałem je wyciąć [emoji28] bo znalazłem w kolorze drugie tanie. Pojechałem w Lublinie do elektromechanika. Rozebral jakoś boczek. Na tył wziął akumulator i na zwarcie przewodami otworzył jakoś zamek. Pytałem się jak dokladnie to zrobił,jedyne co się dowiedziałem to jego tajniki sztuki i tyle [emoji28]. Jak jesteś gdzieś z okolic to mogę dać Ci namiary na niego
Otóż problem rozwiązałem tak. Znalazłem schemat elektryczny zamka, z owych 6 przewodów 2 idą na silnik centralnego zamka fioletowy i niebieski, po rozcięciu przewodów, pomiar dotyczył napięć i sygnałów pojawiających się na przewodach, otóż okazało się że napięcie podawane na silnik podczas otwierania jest prawidłowe i silnik powinien działać, jednak po zmierzeniu rezystancji pomiędzy 2 przewodami od silnika która wynosiła ok 6 Kohm stwierdziłem że prawdopodobnie problem leży po stronie silniczka a raczej jego szczotek gdyż rezystancja powinna wynosić dużo mniej. Z ciekawości podłączyłem zasilacz laboratoryjny zamiast akumulatora i stopniowo zwiększałem napięcie od 14 do ok 16,5 V cały czas próbując otworzyć drzwi auta z pilota, za którymś razem załapało przy 16,5 V. Wniosek na mój rozum - szczotki silnika zużywają się lub zawieszają przez co przez silnik nie płynie dość wystarczający prąd aby obrócić silniczkiem i drzwi pozostają zaryglowane. Dodam jeszcze, że naładowałem akumulator do pełna i jak na razie wszystko działa jednak sądzę że przy niskim napięciu może być problem.
Padł mi kluczyk, bateria, nie świeciła się w ogóle dioda, wymieniłem baterię i teraz mi nie otwiera kluczyk centralnego.. Pewnie trzeba zaprogramować, tylko pytanie takie, da się to jakoś zrobić nie używając zamka kierowcy, bo zamek kierowcy mi nie otwiera centralnego (coś się popsuło, otwiera tylko te jedne drzwi), natomiast już zamek od bagażnika otwiera mi wszystkie drzwi. Więc jak mam przeprowadzić te programowanie?