Jak działają, to możesz jeszcze zrobić test przez vaga wentylatorów, to wyeliminujesz przekaźnik. Jak Ci się nie załącza śnieżynka, czyli kompresor nie działa i tu bym szukał przyczyny. To mogą być raczej dwie opcje, brak czynnika o którym wspomina DzieX, albo padnięty kompresor. Możesz sprawdzić metodą druciarską czy masz czynnik (choć nie da Ci to 100% pewności, bo też może być go za mało do załączenia kompresora) naciskając ten grzybek od napełniania klimy, jak zacznie syczeć, to znaczy że coś tam jest. Tylko uważać, by nie wciskać za mocno.
Padnięty kompresor by hałasował, ale sprzęgło by się włączało. Dla mnie to żaden argument, że 1,5 miesiąca temu był czynnik. Tak samo jak, że syczy po wciśnięciu zaworu. Wystarczy że czynnika jest mniej niż minimum i nie będzie działać. Podepnij vaga.
Mała aktualizacja. Wymieniony sterownik wentylatorów brak poprawy. Wizyta w serwisie, podpięty pod komputer brak błędów, sprawdzony czynnik wszystko jest ok. Odsyłają do elektryka. Czy ktoś ma podejrzenia co to moze być ??
Ja bym sie zainteresował samą sprężarka, może jakiś zawór sterujący w niej padł. Ogólnie ten bezpiecznik 30a na akumulatorze na pewno jest ok? Odkręcić i zobacz czy nie jest gdzieś zasniedziale.
No to trudno powiedzieć, pojedź do majstra od klimy albo elektryka. Jeszcze jest jedna ewentualnosc, panel klimy, ale raczej marne szanse, że to on. Jezeli masz klimatronika oczywiście.
Witam...
Jak zwykle z problemem, bo gdzie się zwrócić...
Nastały ciepłe dni, więc pora na uzupełnienie czynnika w układzie klimatyzacji. Auto mam od ok pół roku, po wciśnięciu na panelu klimatronika śnieżynki, pojawiała się ona na wyświetlaczu. Niestety nadal dmuchalo ciepłe powietrze. Pomysł.. za mało czynnika. Dzisiaj auto zostało podpięte pod maszynkę, czynnika brak. Więc test szczelności.uklad szczelny to uzupełniamy. Tak jak książka pisze, 750 gram. Test działania.. jest chłodek.. niestety tylko na chwilę. Po paru km dalej dmucha ciepłym. No to powrót na warsztat. Auto pod maszynkę. Czynnik jest w układzie. Na panelu śnieżynka się pojawia, sprzegielko działa prawidłowo. Wentylatory tak samo kręcą oba. A nadal dmucha ciepłym. Gdzie szukać przyczyny???
Lampką UV sprawdzony układ. Żadnych wycieków.. pada pomysł ponownego odessania gazu. I maszynka pokazuje już gazu o 100 g mniej. Czy to jest możliwe przy braku wycieków?? Czemu załącza sprzegielko jeśli nie ma czynnika w układzie??? Pisaliście coś na temat czujnika ciśnienia.. gdzie go szukać? Co do szczelności, było sprawdzane azotem.
Układ był nabity azotem na jakieś 30 minut do prawie 30 atmosfer. W tym czasie wskazówka nie drgnęła. Mechanik stwierdził że tak może być że nigdy nie będzie tyle samo co nabił przy ściąganiu gazu. Początkowo po napełnieniu układu górny wąż przy chłodnicy zrobił się zimny. Ale po ujechaniu paru km już był ciepły. Może być padnięta sprężarka?? Czy m ktoś na zbyciu używaną i sprawną??