Witam, jestem posiadaczem Toledo 1M 1.8 20V z 2003 z instalacją gazową.
Problem ogólnie polega na tym że Seat po odpaleniu np. następny dzień czy po kilku godzinach ma temperature płynu 60 stopni co jest całkiem normalne aczkolwiek zanim temperatura dojdzie do prawidłowych 90 stopni to na tych 60 Seat gdy jest na gazie dziwnie sie zachowuje. Mianowicie gdy jest na luzie i stoi w miejscu to przy dodaniu gazu się dusi tzn. gdy dodam gazu najpierw na ułamek sekundy spadną o 500 obrotów i z tych 500 idą dopiero w góre, po prostu sie dusi przy dodwaniu gazu. To samo jest podczas jazdy na 60 stopniach. Trudno jest nim ruszyć na biegu wstecznym lub na jedynce, nie jest to niemożliwe aczkolwiek uciążliwe, czasami zdarzy mu się zgasnąć na wstecznym czy na jedynce a na 2, 3 szarpie.
Czym to może być spowodowane? Dodam że po przełączeniu na benzyne taki problem znika, czy to problem gorącej temperatury na zewnątrz?
Oprócz tych rzeczy dodam, iż pali się check engine, są 3 błędy, pierwszy dotyczy długoterminowego pomiaru mieszaknki (po sprawdzeniu to jest błąd sondy - przez co traci moc), drugi to zawór EGR, który prawdopodobnie musi być przeczyszczony a ten 3 dotyczy tego pierwszego - sondy.
Ogólnie błąd check engine świeci się już od kilku miesięcy i go kasuje co jakiś czas ale co kilkadziesiąt kilometrów znowu sie pojawia więc już go nie usuwam ale to nie jest problem tego tematu, kilka miesięcy temu, podczas zimy czy wczesnej wiosny to taki problem z duszeniem i szarpaniem nie występował.
Pozdrawiam