[1M ASV] Drżenie silnik

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
m
marioti
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2014, 18:01
Auto: Toledo 1M
Model: ASV
Lokalizacja: Olkusz

[1M ASV] Drżenie silnik

Post autor: marioti »

cześć.
Problem z moim tolkiem jest dość stary, ale jak dotąd nie znalazłem przyczyny. Chodzi o dziwne drżenia silnika, widoczne najlepiej na wolnych obrotach, ale obroty nie mają tu znaczenia bo ich podniesienie nie powoduje że drżenie znika. Gdy silnik zimy, drżenia są najmniejsze.
Zerknijcie na filmik ok. 52s i dalej, link
te drżenia są wyczuwalne również siedząc wewnątrz.
Jak dotąd sprawdzane lub wymieniane były: poduszki silnika, dwumas, wtryski, przewód paliwowy (pompa paliwa, szczelność układu, filtr, itd), ostatnio była też naprawa nastawnika pompy wtryskowej.
Ktoś ma jakieś dalsze pomysły?
Awatar użytkownika
jocker0705
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 01 lut 2015, 19:36
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Lublin

[1M ASV] Drżenie silnik

Post autor: jocker0705 »

Siema siema. Tez z czyms podobnym walczylem u siebie w tolku przez ponad rok. Nawet na forum probowalismy to rozpracowac i ciezko bylo. Dwumas wydawal sie jak najbardziej w porzadku i wymieniałem wszystko po kolei konczac na nastawniku,pompie i wtryskach i co? Dwumasa to powodowała.Szybka wymiana na jednomas Valeo i juz 2 rok spokoj :)
m
marioti
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2014, 18:01
Auto: Toledo 1M
Model: ASV
Lokalizacja: Olkusz

Re: [1M ASV] Drżenie silnik

Post autor: marioti »

masz jeszcze jakiś namiar na nr części Valeo, tego jednomasu, może namiar na dobrą cenę :)
Szczerze powiedziawszy dwumas mam założony z LUK-a, ale drżenia zaczęły się po ok. roku po jego wymianie. A jak zachowuje się teraz autko na jednomasie. Odczuwasz jakieś większe drżenia budy?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M ASV] Drżenie silnik

Post autor: vwir »

Nie kupuj valeo, tylko jednomas z 1Z (może być używka) i sprzęgło też od 1Z (polecam sachs).
m
marioti
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2014, 18:01
Auto: Toledo 1M
Model: ASV
Lokalizacja: Olkusz

Re: [1M ASV] Drżenie silnik

Post autor: marioti »

Ale to bym musiał wiedzieć który konkretnie
Bo jak pójdzie 1500 na części a potem okaże się że nie podejdzie to "będzie lypa" :)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M ASV] Drżenie silnik

Post autor: vwir »

Była aż jedna wersja. Poczytaj na forum - jest temat o jednomasie i dokładne numery części. Byle tylko było z wersji z poprzecznym silnikiem. W przypadku jednomasy na części pójdzie z 500-700 a nie 1500.
m
marioti
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2014, 18:01
Auto: Toledo 1M
Model: ASV
Lokalizacja: Olkusz

Re: [1M ASV] Drżenie silnik

Post autor: marioti »

Znalazłem chyba dobry temat TUTAJ, z którego wynika, że trzeba części:
- koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
- śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01
- śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03

Pytanie, czy w tym sprzęgle Sachs-a jest tłumik drgań? Czy też mam się liczyć z tym, że po wywaleniu dwumasy, autem będzie bardziej telepało.
Czy kupowanie koła używanego to nie będzie jakaś loteria? Na szybko znalazłem koło za niecałe 200zł. link
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Dęblin

Re: [1M ASV] Drżenie silnik

Post autor: macsta12 »

Są sprężyny. Ja mam taki zestaw już ponad 4 lata i nic nie drga. Koło za drogo szukaj taniej.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
m
marioti
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2014, 18:01
Auto: Toledo 1M
Model: ASV
Lokalizacja: Olkusz

Re: [1M ASV] Drżenie silnik

Post autor: marioti »

to może to koło link
Wygląda jak by ktoś to malował, albo to nówka niemontowana?
czy ewentualny nalot rdzy trzeba jakoś przeszlifować z wnętrza koła?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M ASV] Drżenie silnik

Post autor: vwir »

Wypiaskowane, a nie nówka.
Niczego się nie szlifuje, po prostu kup koło bez rdzy ;)
http://allegro.pl/seat-vw-audi-1-9-tdi- ... 78096.html

Tam gdzieś dalej w tym wątku sprawdź moje posty, pisałem o śrubach (żebyś nie musiał płacić za oryginał).

Edit:
Znalazłem: "Mała podpowiedź dla kompletujących śruby. Jak już ktoś wcześniej zauważył, w pierwszym poście zamienione są numery śrub. N 902 061 03 to śruby mocujące koło masowe. Dzwoniłem wczoraj do ASO i za sztukę powiedzieli mi ponad 10pln (za 6 sztuk wyszło coś ok. 70PLN). Zacząłem szukać i okazało się, że sachs robi zamienniki w cenie 20PLN za komplet. Numer to Sachs 3096 005 000. Jeśli kupujecie już sprzęgło sachs to istnieje spora szansa, że w tym samym sklepie dostaniecie też śruby sachs (nawet jeśli kupujecie sprzęgło na allegro - tak akurat było w moim przypadku)."
ODPOWIEDZ