Przecież 77Ah to jest dokładnie akumulator z katalogu varty zalecany do 1M. To nie jest żadne przewymiarowanie. Sony, ja nie próbuję Cię przekonać, że masz zły akumulator, tylko napisałem jak było u mnie. Poźniejsza centra, która nie miała łatwiejszego życia działa w tolku do dzisiaj (już dłużej niż varta). Tak samo wrzuciłem kiedyś do quada agm z varty i wysypał się jeszcze w okresie gwarancyjnym. Ale nie miałem ochoty się bawić w odsyłanie na gwarancji (kosztował raptem kilkadziesiąt pln) i kupiłem co akurat mieli w lokalnym sklepie (coś taniego, nawet nie pamiętam co to było). Działa już trzeci rok. Jasne, że ileśtam osób będzie zadowolonych z varty, ale przy odpowiedniej kontroli jakości tych niezadowolonych powinno być odpowiednio mało. A mam wrażenie, że z roku na rok jest ich coraz więcej. Kiedyś sam polecałem vartę ale teraz z czystym sumieniem nie mogę tego zrobić.
Witam. A ja się borykam z padającym parę lat.
Robię małe odcinki do pracy czy na miasto po 3 km i nie wiem czy to za mało czy jak ale przy ostatnich mrozach (-3 do -6) po 2 tygodniach kicha. Rozrusznik robiłem, alternator robiłem (choć i tak był dobry) prąd spoczynku 0,06A. A najlepsze jest że kolega robi podobnie w Sharan ten sam silnik i u niego i pół roku bez problemu.
Akumulator 3 latni ( od początku podobny problem) 680a 74ah auto Toledo 2 1,9tdi 110 km
No niestey. Krótkie odcinki, a zwłaszcza dla diesla, a w zimie to już szczególnie, nie wpływają dobrze na akumulator. Warto co jakiś czas zrobić dłuższą trasę albo po prostu podpiąć pod prostownik i naładować. W przeciwnym razie będzie padał.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Sony pisze:Poczułem się wywołany do tablicy Moja badziewiasta, niedobra i paskudna Varta Silver Dynamic, na której kilka osób już tutaj psy wieszało ma właśnie wartości 77Ah 780A i ma się dobrze do dnia dzisiejszego. Kontrolki TCS i ABS palą mi się przy odpalaniu już od jakichś 2 lat przy zimniejszych aurach i jakoś dziwnie aku DZIAŁA
Kupiłem taki sam. Wytrzymał 8 lat. Nigdy mnie nie zawiódł. Niestety padł wczoraj, ale już i tak przeżył swoje. Jadę właśnie po drugi. Oczywiście wybór prosty
A ja mam taki akumulator, jeszcze go nie wymieniłem od kupna samochodu, samochód z Niemiec. Robię też dosyć często krótkie odcinki, a w zime odpala samochód od strzała zawsze, nawet rok temu jak bylo po -20 po nocy. Podczas dwóch lat, tylko raz go pod prostownik połączyłem a i tak pokazywalo prawie calkowite naladowanie.
Panowie, czy różnica rzędu 1-3 Ah i około 40-50 A w akumulatorach robi dużą różnicę ?? Czy jako zwykły użytkownik zauważę jakaś zmianę ??
Jutro się okaże czy mam aku do wymiany....