[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2017, 09:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 AGN
Lokalizacja: Legnica

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Mad_Maxs »

Dziwna sprawa z błędami na kompie. Raz jest ten co pisałem, innym razem znowu ta klapa, ale bez tego Open or Short to B+, teraz np. wywaliło błąd A/C switch.. Jutro na 9 jadę do serwisu i podłączą manometry, zobaczymy jak wygląda to ciśnienie w czasie jej pracy

//EDIT:
I po sterwisie, kompresor trzyma ciśnienie książkowo. Problem to jeden z dwóch zaworów rozprężnych. Jeden jest w sprężarce, drugi na grodzi. Dopóki klima zbija temp. chłodzi aż miło, ale jak zawór się zatnie, to trzeba ją wyłączyć, odczekać kilka minut i znowu włączyć (w 95% przypadków znowu zaskoczy). W ten sposób pokręciłem się trochę po mieście, cały czas mając chłód w aucie :P

Zostaje szukać serwisu klimatyzacji, który podejmie się wymiany uszkodzonych elementów :(
Obrazek
Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2017, 09:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 AGN
Lokalizacja: Legnica

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Mad_Maxs »

Spotkał się ktoś z takim problemem, że klimatyzacja się nie załącza, poruszam wtyczką presostatu i nagle chodzi. Ruszam jeszcze raz i już nie... czyżby czujnik do wymiany??
Obrazek
Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2017, 09:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 AGN
Lokalizacja: Legnica

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Mad_Maxs »

Czy wymiana presostatu w Toledo 1M wymaga odciągania czynnika?? Czy jest tam jakiś zawór że tylko wyciągam i wkładam?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Sony »

Raczej nie trzeba czynnika odciągać, bo presostat jest chyba wkręcany. Jak szybko wykręcisz to nie powinno Ci za dużo czynnika uciec.
Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2017, 09:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 AGN
Lokalizacja: Legnica

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Mad_Maxs »

Sony, chyba nie wiesz o czym mówisz :) przecież to jest gaz, weź sobie spróbuj na sekundę wcisnąć bolec w zaworku i zobacz jak szybko gaz wywali.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Sony »

Osobiście nie wymieniałem presostatu, ale trochę czytałem na necie o tym. Są dwie wersje presostatów: lutowany i wkręcany. W tym pierwszym konieczne jest spuszczenie czynnika, w drugim już niekoniecznie. Gość, który wymieniał sobie presostat (wkręcany) pisał, że czynnik jedynie początkowo lekko ucieknie, a jak już odkręcisz dalej to bolec się zblokuje.
Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2017, 09:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 AGN
Lokalizacja: Legnica

Re: [ALL] Klimatyzacja

Post autor: Mad_Maxs »

Sony pisze:Gość, który wymieniał sobie presostat (wkręcany) pisał, że czynnik jedynie początkowo lekko ucieknie, a jak już odkręcisz dalej to bolec się zblokuje.
Właśnie takiej info szukałem :) jak robiłem zawór w kompresorze, to typ właśnie mówił coś o zaworku, że tylko się wypina i wpina nowy, ale nie pamiętał, czy konkretnie ten presostat tak ma :)

Zostaje kupić nowy i testować, póki mam gwarancję na szczelność
Obrazek
l
lukasz0
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2017, 21:45
Auto: Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: lukasz0 »

Chciałbym się dowiedzieć Waszego zdania nt przewodu klimatyzacji. Widać na nim małe przetarcie więc mam wybór kupna jakiegoś na alledrogo lub spawania. Kupując gdzieś używkę pewnie będę musiał się liczyć z tym, że kurier może go nieco pogruchotać, a to dalej wiąże się z wyjęciem starego przewodu, zamontowaniem nowego, jeśli ten będzie nieszczelny to od nowa. Cały serwis klimatyzacji u znajomej stacji diagnostycznej to 300zł - spawanie przewodu, sprawdzanie szczelności i nabicie.
Dorzucam screen
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: vwir »

Jedź na pierwszy lepszy szrot i kup używkę. Pasują z każdego auta na tej płycie podłogowej (toledo/leon 1M, bora/golf IV, octavia I, audi a3). Tylko od razu kup nowe oringi.
d
dopel7
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2015, 16:32

klimatronik toledo 2

Post autor: dopel7 »

Witam mam pytanie o toledo 2 1.6 akl a mianowicie chodzi mi jaki ktoś z was ma ustawiony w vagcom softcoding bo coś mi nie bangla bardzo dodam iż soft coding przy klimatroniku oraz pytanie czy jak zapinacie u siebie klimę to dajac na auto wieje wam z nawiewu na nogi czy tylko kratka przód i szyba bo musze dojść co jest nie tak i podejrzewam ze przy zmianie kompa mam soft coding z manuala a nie klimatronika stąd takie krzaki mi wychodzą prosiłbym jezeli ma ktoś kabelek i ten silnik o sprawdzenie u siebie z góry dziekuje. dziwi mnie tez ze czujnik f129 pokazuje warość 00 ale klima odpala Smiley mam tylko po zmianie kompa błąd 1 Fault Found:
01013 - A/C Compressor Load Signal
31-00 - Open or Short to Ground
oczywiscie wszystkie wtyczki i kable sa ok komp padł mi w grudniu i nie sprawdzałem klimy wtedy bo nie chciała odpalic a teraz jak cieło to takie krzaczki są gość który programował kompa mówił ze kopiował pamiec całą łacznie z ustawieniami ale cos mi tu nie bangla jak ktos moze niech zerknie jak ma ustawione softcoding i workcoding przy klimatroniku i silniku który podałem
ODPOWIEDZ