[1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Wszystko o silnikach benzynowych
T
Turowsky
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2015, 09:15
Auto: Toledo
Model: 1.8 20v AGN
Lokalizacja: Raciąż

[1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Post autor: Turowsky »

vwir, Mam jedną cewkę :) Założona nowa z NGK ale podmieniłem na starą aby się upewnić czy nie jest czasem wadliwa - bez zmian :)
myszazwc, Zlokalizuje i podmienię, może nie będę kupować na razie, jak ktoś będzie mieć AGN'a to podmienię może pomoże.
Może to być coś od kolektora ssącego? Też się spotkałem z taką opinią.
Awatar użytkownika
myszazwc
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 19 lis 2016, 18:07
Auto: Seat toledo 1M
Model: 1.6 16v AUS
Lokalizacja: Zwierzyniec

Re: [1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Post autor: myszazwc »

Sprawdź jeszcze czy ci korka wlewu oleju nie zasysa
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
T
Turowsky
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2015, 09:15
Auto: Toledo
Model: 1.8 20v AGN
Lokalizacja: Raciąż

[1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Post autor: Turowsky »

Przy odkrecaniu korka nie ma syczenia ani zasysania, nic podobnego nie ma :):) Nie wiem czy napisałem wcześniej: po uruchomieniu silnika pracuje na 4 cylindry a po 30 sekundach może nawet mniej zaczyna robić na 3. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie :) Może to być podwieszajacy się zawór?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Post autor: vwir »

Właściwie to można by spróbować odpalić auto z podłączonym manometrem i zobaczyć, czy po tych 30s pracy ciśnienie na tym cylindrze spadnie. Ale to by nie tłumaczyło osmalonej świecy. Czarna świeca to raczej problem z ilością paliwa (zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna, lejący wtrysk, itp). No ale skoro to samo jest na gazie to odpada. Dziwne to trochę...
T
Turowsky
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2015, 09:15
Auto: Toledo
Model: 1.8 20v AGN
Lokalizacja: Raciąż

[1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Post autor: Turowsky »

vwir, mimo że wymieniłem przewody jest straszne przebicie na przewodzie od pierwszego cylindra, nawet jak zamienię na inny (z innego cylindra) jest to samo, i co najlepsze tak jest tylko na 1 cylindrze....
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Post autor: vwir »

Czyli raczej coś z układem zapłonowym. Jakie masz napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika?
T
Turowsky
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2015, 09:15
Auto: Toledo
Model: 1.8 20v AGN
Lokalizacja: Raciąż

[1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Post autor: Turowsky »

vwir, Kiedyś sprawdzałem to miałem poniżej 14v, chyba cos kolo 13,8-13,7. Mogę sprawdzić aktualne... :)

Można to sprawdzić klimatronikiem?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Post autor: vwir »

Takie rzeczy najlepiej sprawdzać zwykłym voltomierzem bezpośrednio na akumulatorze. Sprawdź na wolnych i wysokich obrotach, przy włączonych światłach i wentylatorze nawiewu.
Awatar użytkownika
myszazwc
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 19 lis 2016, 18:07
Auto: Seat toledo 1M
Model: 1.6 16v AUS
Lokalizacja: Zwierzyniec

[1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Post autor: myszazwc »

A z czystej ciekawości ile dałeś za tą cewkę NGK?
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
T
Turowsky
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2015, 09:15
Auto: Toledo
Model: 1.8 20v AGN
Lokalizacja: Raciąż

[1M 1.8 20V] Praca na 3 cylindry

Post autor: Turowsky »

myszazwc, Równo bo 270zł :)
vwir, Nie mam już pomysłu... napięcie na światłach i nawiewie wynosi około 13.8. Czujniki wszystkie pomierzone, a przynajmniej powinny działać. Jak myślicie - podwieszający się zawór?
ODPOWIEDZ