Różnią sie lepkoscia co przy LPG ma znaczenie zwłaszcza w zimie i co do shella z wlasnych obserwacji shell w odmie strasznie cie pocił duzo wody przy motulu mam suchą odme to chyba jest jakas różnica
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
bartektolek22 pisze:Wracając do tematu mam jeszcze jedno pytanie shell helix 5W/40 spełnia normy vw 502.00/ 505.00 , shell 10W/40 też spełnia norme 502.00/ 505.00 tzn ze maja te same własciwosci?
To znaczy, że obydwa nadają się do silników wymagających tych norm VW, ale normalne jest to, że 10W40 będzie gorszy jakościowo niż pełen syntetyk.
Zgadza się jeżeli już to zalewałbym pełen syntetyk 5w40 z racji lepszej jakości, aczkolwiek nie polecę konkretnej firmy bo zarówno Motul X-cess jak i Valvoline zbierają pozytywne opinie, ważne aby olej był z pewnego źródła.
Ja wymieniam co 12 tyś, nic się nie stanie jak zrobisz to wcześniej lub też jak o kilkaset km przekroczysz termin wymiany oleju i to dotyczy nie tylko Helixa, ale każdej marki i rodzaju silnika. Zawsze możesz się podpierać się sugerowanymi danymi przez producenta.
Nie no co 10 tyś to zbyt często, chociaż potrafię zrozumieć osoby które zapobiegliwie to robią. Ja od lat wymieniam równo co 12 tyś i staram się trzymać tego terminu. Bartek26- wyjaśnij co oznacza "normalna jazda samochodem" ? Masz na myśli określone przebiegi czy styl jazdy w zależności od tego czy będzie to miasta/trasa?