Czy ktoś z Was wie jakie sprężyny fabrycznie są montowane w Toledo 1.6 16V? Chodzi mi o sprężyny na przód. W oryginalnych miałem grubość drutu 13mm, 3 kropki białe i 2 niebieskie. Założyłem KYB 1680 i auto jest teraz strasznie sztywne. Każda dziura to tak jakbym przez próg przejeżdżał. W związku z tym chciałbym zmienić na coś podobnego do tych oryginalnych które były na aucie.
Na tył to pewnie bez różnicy. Trzeba szukać o odpowiednim oznaczeniu, liczba i kolory kropek. Teraz nie pamiętam jakie to były bo wrzucałem do siebie, trzeba szukać po forum albo Google.
Jesteś pewien że to tylko kwestia sprężyn? Z tego co piszesz masz założone bardzo dobrej firmy, więc pozostaje inne pytanie- co z amortyzatorami i jakie jest ich zużycie? Bo do tego bym zaczął skoro odczuwasz aż taki dyskomfort podczas każdej, nawet najmniejszej dziury czy nierówności.
Zawieszenie standardowe (kod wyposażenia na wlepce w bagażniku 1JD, sprężyny z drugiego linka) lub mocniejsze, dla aut mających duże obciążenie bagażnika (tzw. heavy duty, kod wyposażenia na wlepce w bagażniku 1JB, sprężyny z pierwszego linka). Są jeszcze sprężyny do zawieszenia sportowego: kod na naklejce 1JC.
Panowie szybkie pytanie. Wymiana sprężyn z przodu. Jedna śruba pod maską (kielich) i dwie na zwrotnicy trzymające amortyzator. Nie trzeba odkręcać nic więcej (zwrotnicy)?