Czy na stacji diagnostycznej diagnosta po moim zapytaniu będzie w stanie sprawdzić rozrząd itp. w tym typie silnika? czy lepiej na jakiś warsztat? Ja z mechaniki w autach to trochę lewe ręce mam i już utopiłem raz oceniając samemu...
Witam! Pacjent Toledo 1M 2.3 agz. Po odpaleniu auta czy silnik ciepły czy zimny to muszę dodac gazu bo z obrotow spada i gaśnie. Dodam że na jalowym lekko falują obroty. Wydaje mi się że gdzieś lewe powietrze łapie. Proszę o sugestie co to może byc
Witam wszystkich. Zwracam się z prośbą o podpowiedź jaki przepływomierz do mojego Toledo kupić? Mechanik powiedział, że wskazuje zbyt małe wartości jeśli chodzi o przepływ masy powietrza i jest uszkodzony. Przepływka była czyszczona. Aktualnie mam taką o numerach 071 906 461 BX. Przeglądam Google i sam już nie wiem który jest odpowiedni. Czy po odłączeniu wtyczki przy odpalonym silniku powinna być jakaś reakcja? Gdy jest podłączona nie ma błędów z nią związanych. Gdy odlaczę wtyczkę zapala się po chwili EPC i TCS.
2.3 170KM AQN + LPG
KME Nevo Plus + KME Tur + Hana
Zobaczymy co to będzie.
Dzięki DzieX. Tak jak mówiłem byłem u elektryka na kompie (jakieś urządzenie nie laptop). Zmieniałem sondę bo nie działała, przeprowadził adaptacje, sprawdzał przepustnicę, zapłon, przepływomierz i właśnie co do tego ostatniego miał zastrzeżenia. Mowił, że wartości przepływu masy powietrza nawet na postoju są zbyt niskie. Mam wrażenie, że jak na 170 KM to jakoś słabo przyspiesza. Niestety nie miałem okazji jeździć innym samochodem z tym silnikiem. Aktualnie brak błędów związanych z przepływomierzem, z tąd pytanie czy może tak być, że przepływka nie działa tak jak powinna a błędów nie wywala?
2.3 170KM AQN + LPG
KME Nevo Plus + KME Tur + Hana
Zobaczymy co to będzie.
Oczywiście, że może być tak, że przepływka jest już padaka, a błędu żadnego nie zauważysz na kompie. Jedynie logi mogą ową kwestię rozwiązać, żeby sprawdzić czy jest przepływka walnięta. No chyba, że podmienisz od kogoś innego z tym silnikiem kto ma ją sprawną i porównasz
O logach nie mam pojęcia. Muszę znajomych popytać czy nie mają interfejsu i laptopa do diagnostyki. W okolicy to ciężko będzie znaleźć drugi taki silnik. No może VR6 w golfie III, a to pewnie nie to samo. Zapytam na szrotach o używany przepływomierz, ale najpierw postawię diagnozę co do mojej aktualnej przepływki. Jak nie to kolejne 300+zł ubędzie. Dzięki za pomoc. Jak się uporam to napiszę.
EDIT: Witam. Sory za kolejne już pytanie. Mianowicie chodzi o świece zapłonowe. Jak się je wymienia? Jak odłączyć przewody WN i czy je się wymienia wogóle? Silnik trochę nierówno chodzi i chciałbym sprawdzić jakie świece tam siedzą.
2.3 170KM AQN + LPG
KME Nevo Plus + KME Tur + Hana
Zobaczymy co to będzie.
Jeżeli masz AQN to tam nie masz przewodów zapłonowych tylko cewki są nakładane na świece. Odpinasz kostkę z cewki wyjmujesz ją i ukazuje ci się świeca zapłonowa.