U mnie w Tolku wybiło juz 310 000 km i zalewam go olejem Liqui Molly 10w40 z siarczkiem molibdenu ( wyciszajacy prace silnike i uszczelniajacy silnik) miałem lekki wyciek z uszczelniacza wału korbowego po wymianie oleju, po 2 dniach problem sam sie rozwiazal, nei wiem czy na dlugo czy nie ale problem zniknał olej zamawiam poprzez niemiecka strone ktory posiada 2 plomby nie tak jak u nas w PL aby plomba RTV
Nie ma to jak uszczelniać silnik za pomocą oleju... Równie dobrze można mazut wlać - w życiu nie będzie żadnego wycieku. A później płacz jakie to te tdi niedobre, bo turbiny padają. Generalnie 10W jest nienajlepszym wyborem dla silnika z turbiną. Turbina wymaga dobrego smarowania już od najniższych temperatur. A zimą przy temperaturach -30 czy nawet -20 stopni oleje 10W potrafią mieć konsystencję masła. Poza tym z tego co pamiętam to Liqui Moly 10W40 jest kilka wersji i nie każda spełnia normę 505.00.
Wlałem Shell Hellix Diesel 5W-40 a co tam zobaczymy czy będzie jakaś różnica, bo do tej pory lałem Motula.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Ja polecam maxlife 5w40. Po przejściu z durablend 5w40 na max wg mojej opinii silnik chodzi troche ciszej, i ladniej pracuje zaraz po rozruchu ( albo efekt placebo). Jak kupowalem pól roku temu to w intercarsie byla promocja na 4+1 l za sto kilka złotych wiec cana fajna
Ja wcześniej lałem SynPower 5W40, a teraz leję MaxLife 5W40 i według mnie jest lepszy. DuraBlend nie jest w pełni syntetycznym olejem, tylko przetwarzanym
damian1314, wystarczy przeczytać ten temat i się wszystkiego dowiesz. W skrócie, zmieniaj i się nie zastanawiaj. Tylko pamiętaj o płukance silnika przy zmianie oleju na lepszej klasy.