Rozrząd - wymiana, części

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Radziu »

pompa RUVILLA INA 65412 ma plastikowe łopatki. ta, którą mam obecnie zakładana w ASO też ma plastikowe i ta, która miałem wcześniej (mam ją w domu) też ma plastikowe. ale już omińmy temat pompy, wszystko wiem. Co z resztą? czy RUVILLA / INA może być?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: vwir »

To jest to co idzie na pierwszy montaż. Bardzo dobry wybór.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Sony »

vwir pisze:Pompa z metalowymi łopatkami to jeden z najgorszych pomysłów jaki można mieć.

vwir, a to ciekawe :) Mi od zawsze mechanicy doradzali, żeby kupować pompę z metalowymi łopatkami, bo zwyczajnie w świecie jest to temat trwalszy. Żebyś w układzie chłodzenia miał kawałek kamienia to chyba zwykłą kranówę musiałbyś wlewać :lol: Poza tym metalowe łopatki taki kamień przemielą bezproblemowo, bo diamentów raczej w układzie chłodzenia nie wyhodujesz :one: Jak się dba tak się ma, ja zostaję przy metalowej pompie AMEN.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: vwir »

A obejrzyj sobie kiedyś gniazdo pompy zamiast takie bzdury pisać. Pomiędzy wirnikiem a gniazdem w silniku jest jakieś kilka milimetrów luzu. Spokojnie może się to zablokować gdy dostanie się jakikolwiek element.
Nie spotkałem się jeszcze z oryginalną pompą z uszkodzonym bez powodu plastikowym wirnikiem. A jeśli uszkodził się dlatego, że coś się do środka dostało, to tylko się cieszyć, bo pasek mógłby tego nie wytrzymać. Nie każdy element ma być trwały i to jest najlepszy przykład - lepiej wymienić pompę z uszkodzonym wirnikiem niż cały silnik z zerwanym paskiem rozrządu.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Roxon40 »

święta racja. Na swoim przykładzie wiem najlepiej co znaczy uszkodzenie paska rozrządu. Tyle że nie każdy może mieć tyle szczęścia co ja.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Radziu »

dzięki wszystkim za pomoc.

powiedzcie mi jeszcze, czy wymienia się łańcuszek łączący wałki rozrządu? wszędzie w oferowanych zestawach jest go brak, czy to wieczna część? ;)
e
exodus
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 25 lis 2011, 20:31
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI ASV
Lokalizacja: Iwonicz

Re: Rozrząd - wymiana, części

Post autor: exodus »

Przedwczoraj sobie uświadomiłem, że mam już nalatane 60 kkm od wymiany rozrządu.

Serio przy takim przebiegu wymieniacie rozrząd?

Rolki, pasek bym wymienił a niektórzy wymianę pompy polecają co dwie wymiany paska. Rozrząd ina, conti, pompa skf z tego co pamiętam i zastanawiam się czy teraz przy wymianie oleju/filtra paliwa ten rozrząd wymieniać czy poczekać na za rok do kolejnej wymiany oleju.

vwir już nie latasz bordowym tolkiem na brzozowskich blachach?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Sony »

Wg serwisu wymiana powinna nastąpić co 5 lat lub co 90kkm. Osobiście wymieniam co jakieś ~70kkm, bo wtedy zazwyczaj mija już w moim przypadku 5 lat, aczkolwiek teraz to auto więcej stoi niż jeździ :P Pompę wody wolę wymieniać przy każdej wymianie rozrządu niż zastanawiać się czy mi się nagle nie rozsypie.

exodus pisze:vwir już nie latasz bordowym tolkiem na brzozowskich blachach?
Już nie lata, ale tą dyskusję przeprowadź sobie z kolega na PW, bo to nie jest istotą tego wątku :)
Awatar użytkownika
brtk
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 08 maja 2016, 23:38
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Warszawa

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: brtk »

http://allegro.pl/hepu-rozrzad-pompa-oc ... 06041.html będzie ok rozrząd? czy jakis inny polecacie? Cena najlepiej do 600zł.

toledo 2 1.9 tdi 110km

W ogóle straszny rozstrzał w cenach.. np ten http://allegro.pl/rozrzad-pompa-a3-golf ... 63884.html
A jezeli chodzi o warsztaty to szkoda słów, bo tam 700-800zł + robocizna za zestaw z pompą sobie życzą a niczym innym sie nie różnią jak te z allegro.
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Dęblin

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: macsta12 »

Oni zarabiają na częściach a jak przyjdziesz ze swoimi to za robotę zapłacisz więcej.
Ja kupowałem u tego sprzedawcy http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=28098464
ODPOWIEDZ