[ALL] Uszczelnienie korka wlewu paliwa

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
K
KDM04
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2016, 13:24
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Brzozów

[ALL] Uszczelnienie korka wlewu paliwa

Post autor: KDM04 »

Witam

Tankuje samochód na Ukrainie, korzystam z pochylni zawsze tankując pod sam korek, chciałbym się dowiedzieć czy macie jakieś metody na szczelność korka??? , gdyż jak zjadę z pochylni i samochód jest w normalnym ułożeniu od wlewu paliwa widać lekkie cieknięcie na zewnątrz, w większości tam samochodów tak jest to nie jest niecodzienny widok na granicy.

Radzi sobie ktoś z takim mankamentem ??? może lekki woreczek foliowy do cukierków itp. do uszczelnienia co o tym sądzicie ???

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Uszczelnienie korka wlewu paliwa

Post autor: vwir »

Korek ma być nieszczelny, żeby rozszerzające się paliwo (na przykład na skutek zwiększenia temperatury powietrza) nie rozsadziło czegoś innego. Przecież już po dziesięciu kilometrach spalisz ponad pół litra paliwa i przestanie się wylewać, więc nie rozumiem, w czym problem.
K
KDM04
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2016, 13:24
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Brzozów

[ALL] Uszczelnienie korka wlewu paliwa

Post autor: KDM04 »

W tym problem ze samochód jest tankowany na pochylni gdzie wchodzi dużo więcej paliwa , i po przejechaniu dziesięciu kilometrów nadal będzie paliwo na pewno napierało na korek. :-/ chodzi mi o to , żeby go uszczelnić na jakiś czas np workiem foliowym żeby nic nie wyciekało i nie ciekło a np. po przejechaniu z 80 km i spaleniu z 4 l pozbywać się uszczelniacza i jeździć normalnie więc jakieś sugestie :)
Awatar użytkownika
misiek73.70
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 16 paź 2009, 10:34
Auto: Seat Toledo 1M2
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Elbląg

[ALL] Uszczelnienie korka wlewu paliwa

Post autor: misiek73.70 »

Ja tankuje w Rosji, też pod korek i mi jakoś nie leci. Jedną radą jest tankowanie latem w nocy, żeby od temperatury paliwo się nie rozszerzyła.
...kto nie klaszcze ten z POLICJI....
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Uszczelnienie korka wlewu paliwa

Post autor: vwir »

Tak wygląda zbiornik z przewodami do tankowania: http://allegro.pl/seat-leon-toledo-ii-t ... 76126.html
Wprawdzie to 1M a nie 1L, ale wielkiej różnicy między zbiornikami nie ma. Możesz mi wytłumaczyć, skąd ma się niby przelać to paliwo po przechyleniu zbiornika? Możesz go nawet do pionu postawić w czasie tankowania i może się później co najwyżej wylać kilkaset mililitrów na samym szczycie, tyle ile byłoby powietrza przy samym korku. No chyba, że wylewa Ci się dlatego, że zwiększa się objętość paliwa (może paliwo w zbiornikach pod ziemią ma niższą temperaturę). Ale wtedy to by rozsadziło zbiornik lub przewody paliwowe, gdybyś szczelnie zatkał korek.
Awatar użytkownika
misiek73.70
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 16 paź 2009, 10:34
Auto: Seat Toledo 1M2
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Elbląg

[ALL] Uszczelnienie korka wlewu paliwa

Post autor: misiek73.70 »

Też miałem 1L i tankowałem w Rosji bez najazdów i z, zawsze tyle samo wchodziło. Nie bądź złotówa zalej 2litry miej albo full bez kołków i po problemie.
...kto nie klaszcze ten z POLICJI....
ODPOWIEDZ