QueTo pisze:dalej 10w60 ? taki olej to bardziej do 1.8T a nie do wolnossaka nie wiem czemu ktos to zalał 5w40 wlać ? Valvoline np?
Właśnie do uturbionego silnika 10W nie jest dobrym wyborem. 10W60 jest dobrym wyborem do silników chłodzonych powietrzem lub silników często się przegrzewających. Do 1.8 ja bym lał 5w40.
Niektórzy mechanicy twierdzą, że obojętnie jakiej marki bo ważne aby zachowana była ta sama lepkość z czym nie do końca się zgodzę bo jednak czuć różnicę. W Twoim przypadku silnika 1.8 również polecam syntetyk 5w40, może być często polecany na forum Valoline lub Motul z tej "wyższej"półki.
Witam mam pytanie on jakiegos czasu jestem posiadaczem Toledo 1,8 20 z LPG po przejechaniu 15000 km przyszedł czas na wymianę oleju do tej pory jeździłem na shell helix ultra 5w/40 po przejechaniu 15000km dolałem ok 1,3 l oleju stwierdziłem ze podpytam mechanika o wymianę oleju na gęsciejszy i polecał 10w/40 tej samej firmy. Kupiłem wspomniany olej ale wole podpytac jeszcze tutaj czy nie bedzie problemu jak wymienie na 10w/40 ??
Lałem shella 5w40 tez go brał teraz zalany motulem x-cess 5w40 przejechane juz okolo 3 tyś i nie wziął nic PS. Tak tez mi poradzili członkowie forum i jestem bardzo zadowolony
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
Tak jak przedmówca napisał stosuj porządny syntetyk, czyli np. Motul z pewnego źródła, a jak olej będzie nadal brał to znaczy, że silnik do przejrzenia. Ubytków oleju nie tuszuje się zmieniając olej na gorszej klasy AMEN.
Wracając do tematu mam jeszcze jedno pytanie shell helix 5W/40 spełnia normy vw 502.00/ 505.00 , shell 10W/40 też spełnia norme 502.00/ 505.00 tzn ze maja te same własciwosci?