Witam, mam kilka pytan: 1.ile jest sond lambda w seacie toledo II z 2000 roku benzyna 1,6?? 2 czy 1? 2.na przegladzie wykazalo mi w moim Tolku, ze mam przekroczony limit spalin 4-krotnie od dopuszczalnych. Moim zdaniem to Sonda. Oczywiscie u mechanika prawdopodobnie sie okaze czym to jest z powodowane. Ale na ta chwile obstawiam na sonde i chce teoretycznie znac przyczyne. bedzie wymiana (co chialbym uniknac) jesli stara po prostu lub wystarczy jakas prosta naprawa. Mam na mysli, ze kilka miesiecy temu mialem spiecie w calym aucie od podsufitowki, pierwszy widoczny efekt to bylo, ze zamki mi niedzialaly. Mechanik mi mowil, ze musial resetowac i wgrywac na nowo caly program na komputer. Myslicie, ze te awaria moze miec wplyw na sonde i spaliny? Da rade to jakos prosto naprawic (przeczyscic, dokrecic,wymienic)? bede wdzieczny za kazda sensowna odpowiedz
Witam. Nie jestem w stanie jednoznacznie podpiąć swojego problemu pod żaden temat dlatego zdecydowałem się założyć nowy.
Jakiś czas temu wyskoczył mi "check engine". Po podpięciu pod kompa otrzymałem błędy P0134, P0030 oraz P0135. Przeszukałem literaturę, popytałem znajomych mechaników i wyszło, że najprawdopodobniej sonda do wymiany. Więc zakupiłem nową sondę, zamiennik. Wymieniłem. Przejechałem około 30km, błędy powróciły, te same. Czasem, po wykasowaniu, wracają tylko 2, czasem 1 a innym znów razem wszystkie 3. Zacząłem podejrzewać wiązkę. Oddałem auto do mechanika, przejrzał wiązkę, bezpieczniki itp i mówi, że pod tym względem ok. Zapytał jaką sondę kupiłem na wymianę, gdy powiedziałem, że zamiennik to odparł, iż czasem zamienniki nie chcą gadać ze sterownikiem i może być tak, że muszę kupić oryginał. Więc postanowiłem kupić używaną oryginalną. Lecz zanim znów zabrałem się do wymiany, sprawdziłem sondę, która wymieniłem wcześniej (tą "nową"). Mianowicie oporność na grzałce. Wyszło, że grzałka jest spalona... Wywnioskowałem, że winą nie jest sonda sama w sobie tylko coś, co przepala grzałkę sondy. Więc nie wymieniłem kolejnej, żeby nie tracić pieniędzy. Przedstawiłem sprawę elektrykowi. Stwierdził, że albo wiązka, albo sterownik. Więc sterownik został wyjęty i pojechał do fachowca na badania - stwierdzono, że ze sterownikiem wszystko ok. Więc po raz kolejny sprawdzono wiązkę. Również nie stwierdzono problemu. Pokuszono się o postawienie diagnozy, że może coś nie tak z przepływomierzem. Ale co ma przepływomierz do przepalania grzałki sondy? Naprawdę zaczyna mi brakować pomysłów i fachowców. Czy ktoś może coś podpowiedzieć? Np jak sprawdzić przepływomierz (5-cio pinowy) pod względem jego prawidłowego działania? Lub co innego może być problemem? Dodam, że samochód stracił część mocy (jeździ, ale to nie to co kiedyś), i silnik pracuje tak jakby nierówno/nerwowo/telepie się bardziej niż powinien.
Pacjent: Toledo II 2.3 V5 170KM AQN 2000r.
PS: samochód ma instalację LPG lecz wątpię, żeby miało to związek.
U mnie też wymieniłem sondę już chyba 2 razy ciągu 100kkm, wymieniaj tylko na org bosch 5 przewodowa. Sonda pracuje, jednak często łapie blad już nie pamiętam ale cie z obwodem ogrzewania, chyba za mała wydajność czy coś w stylu, jest to błąd sporadyczne. Ostatnio dość długo jeżdżę na jeden i nic się nie psuje, wcześniej usterki mogła powodować źle ustawiona instalacja LPG, było za ubogo na wysokich i może temp spalin spalala sondę.
Tak to mniej więcej wygląda po przetłumaczeniu. Czyli Twoim zdaniem po prostu wymienić na oryginalną sondę Boscha? Nie jest dziwne to, że zamiennik spalił się raptem po 3około 30km? Boję się po prostu, że kupię Boscha i ją spali...
Ja już przestałem się przejmować błędami sondy dotyczącymi obwodu grzałki, może to być spowodowane jeszcze u mnie brakiem kata i wtornej pompy powietrza. Spr w vagu czy sonda pracuje, jak tak to olej
Niby coś tam pracuje, ale majstry powiedziały, że jak jest błąd na sondzie to komputer nie wprowadza z niej korekt ;/ Ciekawe ile w tym prawdy. Poza tym wiem na pewno, że grzałka jest spalona, bo jak wspomniałem wcześniej sprawdzałem opór. Jeszcze jest w sumie jedna rzecz, która może mieć związek... Jak byłem na przeglądzie okresowym to na gazie miałem 3-krotnie przekroczoną emisje spalin, na benzynie w normie...?
Więc masz gaz do regulacji, korekty spr vagiem w gr32,33, tam są długo i krótko terminowe, i też aktualne, korekt nie zapisuje gdy masz całkiem uwalona sondę, jakie masz podzespoły LPG?
komputer LPG tech, wtryski barracuda, reduktor KME. Jak szukałem tematów nt. przekroczonych emisji spalin, to pokojarzyłem jeszcze fakty, że jakiś czas temu przejechałem około 600km na 4 z 5-ciu cylindrów... Nie było to mądre ale nie miałem wyboru.