[1L] Auto gaśnie po odpaleniu

Wszystko o silnikach benzynowych
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L] Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: irocket »

Takie coś:
Obrazek
Na stacyjkę nachodzi pierścień, połączony topornym przewodem z puszeczką, a do puszeczki dochodzi wiązka i nie wiem gdzie dalej biegnie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Lokalizacja: Radom

[1L] Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: szymlis »

Dalej pewnie do kompa właśnie. Myślałem że w kompie jest to immo :)

EDIT 13.01.2016
Właśnie zauważyłem za zamówiłem o innym oznaczeniu, a konkretnie o 0261 120 613/614 a miało być na końcu 612 :/ Mam nadzieję że da radę.

EDIT 15.01.2016
No i niestety nie pasuje. Po odpaleniu odrazu się gasi więc chyba immo. Sterownik jaki mam to:
0 261 204 461/462.
Gość u którego byłem jak do tej pory chyba najbardziej konkretny z tych co tykali się tych obrotów. Poregulował pokombinował i doszedł do wniosku że komp i sterownik są ok, a wina leży po stronie potencjometru na przepustnicy :/ :/ Mówi że najlepiej kupować całe przepustnice na szrocie i liczyć na farta że trafi się na dobrą. Wymieniałem w zeszłorocznych walkach z tymi obrotami przepustnice i monowtrysk, ale ze szrotu więc poprawa nie za długo trwała. Nowego nie kupie bo pewnie kosztuje więcej niż cale toledo :D No nic. Póki co trzeba jeździć tylko na gazie :/
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: Sony »

No to dupiato, pozostaje Ci zatem szukanie po szrotach...
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Lokalizacja: Radom

[1L] Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: szymlis »

Coraz bardziej po głowie chodzi swap niż inwestowanie w to 1.6 :/ Zobaczymy może będę jeździł tak jak jest na gazie i miał go w poważaniu.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: remiq »

Zostaw swój komputer - jest sprawny, jeśli silnik chodzi bez dodawania gazu.
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy i jego wtyczkę. Wypnij, przedmuchaj i nawal wazeliny technicznej. Tam jest potencjometr i styk, który "mówi" komputerowi, czy wcisnąłeś gaz, czy nie (bieg jałowy/hamowanie silnikiem) i czasem jak dostanie taki sygnał przy przepustnicy otwartej mocniej, niż zakres regulacji krokowcem, to nie doleje paliwa i zgaśnie.

To nie 1M. Silniki 1F są śmiesznie proste, tylko trzeba poznać zasadę działania.

Polecam lekturę serwisówki do wtrysku mono-motronic.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Lokalizacja: Radom

[1L] Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: szymlis »

Dzisiaj chciałem się za to zabrać, ale niestety nie mam torxa z otworem do odkręcenia tego czujnika położenia przepustnicy (bo rozumiem że wazelina ma iść do środka ) :/ Zauważyłem też że po skasowaniu błędów obroty nie falują tylko trzyma jakieś 1700 i po ruszeniu gazem wskakuje błąd czujnika położenia przepustnicy. Mam pytanie bo może to ma wpływ na obroty. W rurce zaznaczonej poniżej jest u mnie niewielka dziura skąd chyba może dostawać jakieś lewe powietrze. Generalnie nie wiem od czego jest ta rura (pewnie to śmiesznie no ale nie wiem i nie mogłem znaleźć informacji). Od niej leci później (z tego okrągłego czegoś na obudowie filtra, moja niewiedza jest zabawna, wiem) do przepustnicy cienki przewód, który był odłączony a ostani spec go podłączył. Po jego założeniu na przepustnicę sprawa się pogorszyła, bo teraz na gazie zaczął gasnąć na wolnych obrotach i dodatkowo przy ruszaniu na 1 jest szarpnięcie :/ Plan z jazdą na gazie i olania tych obrotów odszedł więc w niebyt. Nie wiem czy go odpiąć od przepustnicy czy wymieniać ten kawałek z dziurą. Wkurzam się bo nie mam o tym zbytnio pojęcia co z tym robić, ale spece którym płacę sprawiają wrażenie jakby wiedzieli tyle co ja albo i mniej.
Obrazek

EDIT 6.02.2016

Nie zapeszając sprawa opanowana. Wziąłem starą przepustnice , wyczyściłem, rozebrałem czujnik i nałożyłem wazeline na styki. Złożyłem do kupy na sztywna dając sylikon na uszczelki. Założyłem na samochód ustawiłem ten czujnik według instrukcji z forum golfa. Okazało się że padł krokowiec, kompletne zero reakcji ani sie nie chowa ani nie wysuwa. Miałem jakiś stary więc go założyłem i chodzi już wszystko prawie idealnie bo ten stary też jest lekko walnięty i sam przegazowuje czasem fure, coś sie przycina, laguje (dlatego pewnie go zmieniałem) a na tym "martwym" jak był sprawny tego nie było. Nie ma też na tą chwilę LPG bo jak przepustnice skleiłem na silikon to nie ogarnąłem że z tej co jest na samochodze trzeba przełożyć płytkę od LPG. Ale to nic, teraz czyszczę drugą przepustnice i złożę ją tak samo.
Najbardziej boli mnie jednak to że dałem się wyruchać jak mało kto na ten krokowiec bo kupiłem go jakieś 1,5 roku temu za 300 z montażem u mechanika (sam jakoś jeszcze nie miałem weny do tego) bo miałbyć super markowy najlepszy na świecie. Jak go teraz zdjąłem to nie ma na nim nic napisane. kompletnie czysty plastik, nawet bez made in china. Na allegro popatrzylem to za 69 PLN są takie. Szarpnę się chyba na BOSCHA za 189 jak sądzicie warto? Czy brać jakieś inne bo tak samo ten bosch może paść?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: Sony »

szymlis, no to malina jak prawie doszedłeś do ładu. Co do krokowca to opcje dwie: najtańszy zamiennik i zobaczyć jak będzie albo oryginał, który powinien teoretycznie przeżyć auto ;)
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Lokalizacja: Radom

[1L] Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: szymlis »

Auta nie przeżyje bo tolek jest nieśmiertelny!
W tej drugiej przepustnicy nie moge odkrecić czujnika tak się zapiekły te śruby. Dzisiaj jeszcze WD40 bede probowal a jak sie nie uda to skrecam bez nakladania wazelina, powinno być ok.
A wracając do wcześniejszego posta co leci tą rurą? muszę ją jeszcze wymienić :/
EDIT
Zdecydowałem się na oryginał.
ODPOWIEDZ