[1M] Dymi przy odpalaniu

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Dymi przy odpalaniu

Post autor: Sony »

Płyn chłodniczy fakt faktem dolewam. Rzadko, bo rzadko ale dolewam i to niewiele. Czyżby auto miało objaw 'padającej' UPG, bo nad tym też się zastanawiałem.

Nagrałem póki co filmik jak auto kopci po 24h postoju - odpalałem 3krotnie i po każdym odpaleniu kopci nieco mniej, ale zjawisko to występuje.

Oto i on:
https://youtu.be/u0bbmQ6tuzY
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Dymi przy odpalaniu

Post autor: klynna »

Z mojego doświadczenia siwy dym jest powodowany przedostawaniem się płynu chłodniczego do komory silnika, ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą. W moim poprzednim aucie, tyle że w benzyniaku miałem tak samo. Muszę cię zaniepokoić - zimową porą jak odpalisz auto to ten dym będzie o wiele bardziej widoczny ) mi było wstyd odpalać rano auto, hehe :) ).

Czemu sony cały czas lejesz uszlachetniacz ? W zimę to rozumiem. Uszlachetniacz faktycznie pomaga, ale również 'wysusza' ropę, staje się ona mniej tłusta, także coś za coś. Jeżeli kupujesz 'dobrą' ropę, to z całą pewnością ona już będzie miała w sobie dodatek.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Dymi przy odpalaniu

Post autor: Sony »

klynna pisze:zimową porą jak odpalisz auto to ten dym będzie o wiele bardziej widoczny
Zimową porą to pokaż mi diesla w 1M, który nie zakopci :P

Olej do silników dwusuwowych zapewnia właśnie pompie lepsze smarowanie i nie wysusza ropy. W Niemczech mają o wiele lepsze paliwo, a mimo to wielu kierowców dodaje takie specyfiki. My mamy paliwo gorszej jakości, więc o czym mowa :-|
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: [1M] Dymi przy odpalaniu

Post autor: vwir »

Sony pisze:Płyn chłodniczy fakt faktem dolewam. Rzadko, bo rzadko ale dolewam i to niewiele. Czyżby auto miało objaw 'padającej' UPG, bo nad tym też się zastanawiałem


Dokładnie tak. Przez 5 lat tak miałem ;) Po nocy musi odparować płyn dostający się do komory spalania. U mnie po 5 latach w końcu uszczelka zupełnie padła i wymieniłem.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Dymi przy odpalaniu

Post autor: Kitaj »

Siwy dym to także niespalona ropa która może wydostawać się z wadliwego wtryskiwacza ;-) A zimą widać bardziej bo raz że leci też para wodna a dwa że podczas rozruchu w zimie wtryski leją z wiadra :P
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Dymi przy odpalaniu

Post autor: vwir »

Gdy masz padnięte wtryski to dymi tak samo przy każdym odpaleniu. A tutaj przy drugim i trzecim jest znacznie mniej dymu. Jeszcze ewentualnie może się zapowietrzać pompa wtryskowa i stąd może być ten dym. Ale to raczej rzadki przypadek.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

Re: [1M] Dymi przy odpalaniu

Post autor: DzieX »

Czapka w górę

Tapatalk dla Windows 10 Mobile.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Dymi przy odpalaniu

Post autor: Sony »

No to póki co będę sobie tak jeździł, chciałem tylko się upewnić czy to aby nie jest objaw UPG właśnie, bo taka myśl mnie nachodziła od dłuższego czasu...
Jak już padnie to trzeba będzie ją sobie spróbować samemu wymienić :one: Chyba, że warto jednak wcześniej to uczynić :P ?

vwir, przy zapowietrzaniu pompy to już by chyba było różnie z mocą w aucie ;) (?)
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Dymi przy odpalaniu

Post autor: Kitaj »

Sony jeżeli płyn nie dostaje się do oleju tylko zostaje spalany to możesz dalej tak jeździć tylko nie zdziw się jak nagle dupnie i będzie ci spalać litr płynu na 20km tak jak u mnie w Jettcie tyle że za mną wyglądało jakby ktoś z gaśnicy śniegowej pryskał :-D

vwir ale u mnie z tym dymieniem jest loteria czasami 4x odpalę i nic albo bardzo delikatnie a czasami jak dowalę to ulicy za mną nie widać. Przez 2 albo 3 lata poziom płynu spadł z połowy stanu na min ale to może ze 100-150ml, zawsze coś ucieknie siłą rzeczy.
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
6
6raf6
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 04 sty 2016, 22:29
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Zielona Góra

[1M] Dymi przy odpalaniu

Post autor: 6raf6 »

czytałem o podobnych przypadkach... któryś z wtrysków ma problem. wydaje mi się że warto to sprawdzić.
pzdr.
ODPOWIEDZ