Nie ma chyba reguły jak to podłączać. Ja u siebie najpierw podpinam adapter, później do USB, później spinam adapter z kablem i włączam zapłon. Jeżeli chcę sprawdzić parametry dynamiczne, to odpalam, ale chyba na czas odpalania lepiej odpiąć.
Hmmm a ja mam takie pytanie, przeczytałem już pół internetu i nie potrafię znaleźć informacji o tym niebieskim kablu VAG KKL. Mianowicie ostatnio go testowałem od kolegi i przyznam, że działa jak należy. Chodzi mi jednak o to, że na aukcjach jest napisane, że działa w samochodach do 2004 roku. Z czego to wynika ? Mój tata nalega, żebym kupił kabel, którym będę mógł diagnozować też jego samochód (Golf V -2006r). Chodzi zatem o możliwości programu VAG czy jak? Może można wykorzystać inny program który rozszerzy możliwości kabla (przecież wtyczki w nowych autach są takie same OBD II)? Jak to jest z tym ELM 327 ? Będę nim mógł, sprawdzić błędy w moim toledo z 2002 i w golfie taty czy będą problemy? Jaka jest różnica między nimi ?
Cała magia odbywa się w kontrolerze - nie chodzi o kształt wtyku. Podpowiem, że np w starszych BMW i wielu innych markach też jest port OBD2, ale interfejsy do nich również są inne.
A to ELM 327 jest rzeczywiscie takie super ? Na allegro zachwalają, że czyta wszystkie auta od 1996 jak weszło OBD2. Jakoś nie chce mi sie w to wierzyć. Jak to wygląda w kwestii Toledo i elm ?
W golfie V masz szynę CAN. Najtańsze interfejsy się z nią nie łączą. Do CAN kupiłem kabel u chińczyków na aliexpress i sobie chwalę. Wrzucałem tu kiedyś linka. Obsługiwałem tym kablem alteę i golfa plus (obydwa na bazie golfa V) i działał bez problemów. Kosztował niecałe 18$ z wysyłką.
Rozumiem. Idąc dalej, można wyszukać na allegro kabel INTERFEJS ELM 327 ODB2, który obsługuje protokół CAN (więc zakładam że golfa odczyta). Chodzi mi tylko o to, czy będzie on czytał toledo i czy będę mógł korzystać z VAGa czy trzeba już inne oprogramowanie. Dzięki za odpowiedzi
Nie używałem takiego, ale z tego co się orientuję to jest to kabel uniwersalny, do wielu aut. W golfie V odczytasz nim błędy silnika, ale na przykład adaptacji i zminy parametrów już nie. Ja swoim kablem dodawałem nowe kluczyki (adaptacja immobilisera), wyłączałem automatyczne zamykanie auta po przekroczeniu jakiejśtam prędkości, itp. Z tego co się orientuję ELM tego nie potrafi.
vwir pisze:W golfie V masz szynę CAN. Najtańsze interfejsy się z nią nie łączą. Do CAN kupiłem kabel u chińczyków na aliexpress i sobie chwalę. Wrzucałem tu kiedyś linka. Obsługiwałem tym kablem alteę i golfa plus (obydwa na bazie golfa V) i działał bez problemów. Kosztował niecałe 18$ z wysyłką.