[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
l
lolek
Forumowicz
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2009, 11:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: lolek »

Sony pisze:lolek, jak już wymieniasz tuleje wahaczy to zmień sobie od razu obydwie tj. przednią i tylną. Tylną zapodaj najlepiej pełną (bez nacięć) - takie jak w Cuprze wychodziły ;)

Na co poza tym zwrócić uwagę ? Sworznie wahacza możesz sprawdzić w jakim są stanie :)


Jestem laikiem jesli chodzi o zawieszenie wiec sam tego nie ocenie. Opieram sie wylacznie na opinii mechanika. Dlatego zapytałem czy przy wymianie tulej warto jeszcze cos wymienic.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Sony »

Ja u siebie nie zauważyłem zużycia, a jeździłem na pełnych tulejach bez obniżania zawieszenia, dopiero po jakimś czasie Eibacha zarzuciłem na pokład :P

Co do przednich tulei to osobiście wolałem je wymienić. Może się nie zużywają nadmiernie, ale jak już się ściąga cały wahacz to można je wymienić, bo w razie czego to później od nowa Polska ludowa. Koszt przednich tulei z Lemfordera nie jest duży ;-)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: vwir »

klynna pisze:To w końcu jak to będzie panowie ? Wypowiedź vwir i sony różnią się.


Każdy robi jak lubi ;) Ja na pierwszych oryginalnych tulejach zrobiłem coś ok. 200 tys, więc dokładnie takie same założyłem (z dziurami). Na tych, które założyłem zrobiłem już blisko 100 tys i nie widać zużycia. Więc jak dla mnie oryginalne z dziurami są wystarczająco trwałe. Nie wiem, ile by mi wytrzymały pełne. Ale z jakiegoś powodu fabryka zakładała pełne tylko do obniżonego zawieszenia, a do standardowego szły z dziurami. Przeciez prościej by im było zakładać wszędzie pełne, ale tego nie zrobili. Jeśli jest dobrze tak jak jest oryginalnie to nie poprawiam fabryki.
A jeśli chodzi o przednią tuleję - jeśli chcesz to wymień. Nie zaszkodzi, ale to jest element, który wytrzymuje naprawdę sporo i pewnie nie ma potrzeby jego wymiany. Bardziej bym popatrzył na sworznie wahacza, bo one padają znacznie szybciej.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Kitaj »

lolek pisze:Jestem laikiem jesli chodzi o zawieszenie wiec sam tego nie ocenie.


Jedziesz na stacje kontroli pojazdów i mówisz że ci puka i żeby cie wzieli na trzepaki, ja wchodze razem z gościem pod auto i widzę która tuleja "lata".

W moim drugim aucie które ma jakieś 600 tyś przebiegu może więcej dalej przednie tuleje siedzą oryginalne i nic im nie jest :mrgreen: Tylne wytrzymały chyba 12 lat ale i tak źle bo nikt tego dawno nie ruszał urwała się śruba i trzeba było dziurę w nadkolu wycinać żeby ją od góry dorwać :mrgreen:
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: kornat »

vwir pisze:Ale z jakiegoś powodu fabryka zakładała pełne tylko do obniżonego zawieszenia, a do standardowego szły z dziurami. Przeciez prościej by im było zakładać wszędzie pełne, ale tego nie zrobili.

Powód jest następujący. Fabryka montowała pełne, aby utwardzić zawieszenie w cuprach, tylko jest małe ale. W cuprach jest inny wahacz przez co te tuleje się dobrze sprawdzają, a w przypadku zwykłych wahaczy po założeniu pełnych tulei po prostu może się pokrzywić.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: klynna »

Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Kitaj »

To są tuleje na tył.... a koledze chodzi o tylną tuleje przedniego whacza
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Radziu »

Panowie, przy 120 km/h strasznie buczy mi auto, wydawalo mi sie, ze to silnik, ale gdy mine 140 km/h buczenie ustaje, wiec to raczej nie jest odglos silnika od zbyt duzych obrotow ;) lozyska? i dlaczego powyzej 140 km/h nie bucza?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Roxon40 »

Zacząłbym od opon. Zamień tył na przód i zobacz czy jest poprawa. Też tak kiedyś miałem, że przy 120 buczało a potem przestało.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
f
fenomen2000
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 03 sie 2014, 13:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kamionka

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: fenomen2000 »

Od jakiegoś czasu coś mi stuka na dołkach chyba prawy przód( nawet młych), czy koła są prosto czy skręcone nie ma znaczenia wiec to nie przeguby. Wymienione tuleje i sworznie.. Co to może być?? Gumy stabilizatora??
Ostatnio zmieniony 13 paź 2015, 21:10 przez fenomen2000, łącznie zmieniany 1 raz.
Toledo 2 1.8 20v
2001r 222tys
ODPOWIEDZ