Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
ODPOWIEDZ
P
ProfiTurbo.pl

Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii

Post autor: ProfiTurbo.pl »

Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem nieprawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne, bo jaką mamy pewność, że poprzedni serwis nie ustawił źle długości sztangi aktuatora, robiąc to 'na oko'. Za każdym razem powinno to być weryfikowane.

Oczywiście wstępne ustawienie śruby regulacyjnej zderzaka lub aktuatora, np po wymianie całego rdzenia lub gruszki, może odbywać się w oparciu o ustawienia ze starego CHRA.

Obrazek

W wyniku współpracy z firmą IDParts z USA, zamieszczamy polską wersję językową świetnego filmiku, który pokazuje prosty i konkretny sposób na ustawienie prawidłowej długości sztangi 'gruszki'. Cała zabawa tak na prawdę zaczyna się na filmie od 4.30 min. Pamiętajcie, żeby wybrać polską wersję językową.

https://www.youtube.com/watch?v=-9_TOTDUyZc

W ten sam sposób można postępować z każdym innym modelem turbosprężarki, wyposażonej w mechanizm zmiennej geometrii i typowy zawór podciśnieniowy. Pamiętajmy, że nieprawidłowa kalibracja VNT spowoduje w krótkim czasie kolejną awarię turbosprężarki.

Ktoś może pochwalić się innymi metodami, wyłączając drogi sprzęt i program VAG-COM?
ODPOWIEDZ