[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Klimatyzacja

Post autor: Sony »

Radziu, a sprawdzałeś z poziomu panelu climatronica czy wsio OK ? Chyba, że manualną klimę masz :P
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Klimatyzacja

Post autor: Radziu »

Sony - nie, nie sprawdzalem. mowisz o tych kodach co mozna na klimatroniku wlaczyc? bo poza "29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM) " nic tam nie znalazlem co moze miec zwiazek z klima.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Klimatyzacja

Post autor: Sony »

Tu masz wsio opisane: viewtopic.php?f=12&t=56

W przypadku błędu na pozycji nr 1 może Ci coś wyskoczyć.
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Klimatyzacja

Post autor: Radziu »

wywala mi
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Klimatyzacja

Post autor: vwir »

Zerknij na czujnik ciśnienia klimatyzacji. Pod maską silnika, po stronie pasażera, niedaleko ściany grodziowej. Na przewodach od klimy. Może się poluzowała wtyczka, albo przerwał kabel.
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Re: Klimatyzacja

Post autor: Radziu »

vwir pisze:Zerknij na czujnik ciśnienia klimatyzacji. Pod maską silnika, po stronie pasażera, niedaleko ściany grodziowej. Na przewodach od klimy. Może się poluzowała wtyczka, albo przerwał kabel.

właśnie go szukałem, zanim napisałeś i nie mogłem znaleźć. może po Twoich wskazówkach pójdzie mi łatwiej, po pracy poszukam. Czy jego ewentualna wymiana wiąże się z wyciekiem czynnika chłodzącego? Czy można obejść ten czujnik na próbę, żeby sprawdzić czy poza nim działa wszystko?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Klimatyzacja

Post autor: vwir »

Da się go obejść na próbę, ale on sam z siebie rzadko się psuje. Częściej jest problem z wypiętą wtyczką lub zaśniedziałymi stykami we wtyczce.
Łatwo go znajdziesz - jest na przewodach od klimy wchodzących przez ścianę grodziową do auta.
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Klimatyzacja

Post autor: Radziu »

wyjecie wtyczki, przeczyszczenie stykow i podpiecie na nowo nic nie dalo. wiec jak obejsc dzialanie czujnika? ktore piny zewrzec? no i ktory pin to ktory, bo nie widze zaznaczonego żadnego na nim ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Klimatyzacja

Post autor: vwir »

Są numerki we wtyczce. Malutkie, ale są ;) Robiłem to wprawdzie w golfie III przy montażu klimatyzacji, ale myślę, że w toledo będzie analogicznie. Styki 1 i 2 mają być zwarte przy standardowym ciśnieniu w układzie klimatyzacji. Styki 3 i 4 zwierają się po przekroczeniu wysokiego ciśnienia, żeby załączyć drugi bieg wentylatora.
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Re: Klimatyzacja

Post autor: Radziu »

znalazlem, zwarlem i sprezarka sie zalacza i chodzi, a z nawiewow dalej leci cieple. czyli wskazue na to, ze nie ma czynnika, a ze byl rok temu uzupelniany na full to wszystko wskazuje, ze jest gdzies wyciek i wcielo wszystko. tylko czy nie powinna jakas plama zostawac pod autem? trzymam w garazu, wiec jakis slad by chyba zostal? czy mozliwe jest, ze podczas normalnej eksploatacji "zuzyje" sie wszystko?
ODPOWIEDZ