[1M] Rozszczelnianie się układu dolotowego

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Rozszczelnianie się układu dolotowego

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:150KM to seria czy wirus?
ARL = 150KM w serii...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Rozszczelnianie się układu dolotowego

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:
szymekgd pisze:150KM to seria czy wirus?
ARL = 150KM w serii...


Myslalem, ze to mocno zawirusowane autko bez wymiany intercoolera...
Daj znac jak juz dojdziesz co mu dolega.
w
wodzek3
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2015, 13:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1,9 TDI ARL
Lokalizacja: Wartkowo

Rozszczelnianie się układu dolotowego

Post autor: wodzek3 »

Witajcie zmagam się z problemem w moim autku.
Zrobiłem kapitalny remont głowicy (3000 zł) i cyka jak zegareczek ale radość trwała dwa dni. Podczas startu ze skrzyżowania na drugim biegu przy 3500 obrotów usłyszałem strzał okazało się ze rozerwało rurę plastikową ic przed egierem dokładnie w miejscu gdzie znajduję się spinka. Wsadziłem spinkę spiąłem rurę i ruszyłem. Po 300 metrach znów to samo i po chwili klekot szarpanie i sapanie silnika. Zaglądam pod maskę a tam brak kawałek spinki pewnie ją wciągnęło i uszkodziło zawór mam nadzieje że korba i tłok cały.
Auto zaciągnąłem do mechanika zwali górę i się okaże.
Boli mnie to czego rozsadza węże gdyby turbo przeładowywało to by wpadł w tryb awaryjny a tu nic ale czsami jak by brakowało mocy a po chwili wgniatanie w fotel. Przy wyższych biegach musiałem ujmować gazu żeby złapał.
O co kaman? Macie pomysły zetknął się ktoś z czymś takim dodam że sztanga chodzi lekko.
Proszę o pomoc :566:
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

Rozszczelnianie się układu dolotowego

Post autor: ghul17 »

jesli spinke wciągło to chyba turbina dętka wirnik poszedł w drobny mak
w
wodzek3
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2015, 13:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1,9 TDI ARL
Lokalizacja: Wartkowo

Rozszczelnianie się układu dolotowego

Post autor: wodzek3 »

Nie kawałek spinki wciągneło przed egrem czyli plastikowa rura która wychodzi z ic łaczy się spinką z grubą rurą gumową a ta wchodzi do egru też łączona spinką

EDIT:
Tak jak myślałem kawałek spinki wciągneło na tłok i do wymiany tłok dwa zawory i plantowanie głowicy :-/

EDIT 2:
Witam wczoraj odebrałem Toledziaka od mechanika poprosiłem go żeby skręcił kierownice o 2 minimetry. Dziś rozebrałem dolot od ic do kolektora ssącego wraz z egerem. W ruch poszła wiertarka i wkręty rury węże i egr z kręcony w krętami po dwa na każdą spinkę :-D . Teraz mam nadzieję że nie rozerwie rury dolotowej, zrobiłem jazdę próbną i czuć różnicę na pierwszym i drugim biegu wciska w fotel nie dawałem w kitę bo mam całą nową górę niech się ułoży. Jak troszkę polatam to sprawdzę jak jedzie czy kierownica nie jest za mocno skręcona :-) .
k
kurek0410
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 07 cze 2017, 20:43
Auto: seat toledo 2M
Model: 1.9tdi ASV
Lokalizacja: płock

[1M] Rozszczelnianie się układu dolotowego

Post autor: kurek0410 »

Witam ponownie jest problem zdj trochę mało wyraźne Obrazek jest łączenie od intercoolera widać je jak się za kolo zajrzy to nie jest opaska skręcana tylko jakaś wkładana, widać w tym miejscu mokro może nie mocno ale przy większych prędkościach czuć jak by słabiej jechał? da rade ją wymienić na lepszą? miał ktoś coś takiego?
ODPOWIEDZ