[1M] Alternator / Regulator napięcia

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Re: [1M] Alternator

Post autor: klynna »

el_pawłov pisze:
vwir pisze:Można nawet na klimatroniku sobie wyświetlić, bez VAGa.

Jeśli się nie mylę to kanał 20 pokazuje napięcie.



Zgadza się, dokładnie kanał 20. Sprawdzałem klimatronikiem i miernikiem, różnica w pomiarze wyniosła 0.2V - ale to mało istotne.

Przed uruchomieniem, V wynosiło 11.4, po uruchomieniu silnika 14.2(tylko włączony silnik). W związku z tym mam pytanie:
1. Czy istnieje z góry określona wartość napięcia przy wyłączonym silniku ? Ile ta wartość powinna wynosić ?
2. Czy temperatura ma wpływ na wysokość napięcia przed uruchomieniem silnika ?
3. Jakie V powinno być przy włączonych wszystkich standardowych odbiorników w aucie ?

Proszę o odpowiedzi / jakiekolwiek sugestie :)
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Alternator

Post autor: irocket »

1. Chyba nie większe niż 14,4V
2. Może nie na wysokość przed uruchomieniem, tylko na spadek napięcia podczas uruchamiania. Dlatego w zimie częściej rozrusznik kręci wolniej niż w lecie oraz przygasają kontrolki jak ma się słaby akumulator
3. Jeżeli wszystko jest ok, to nie powinno zbytnio spadać niżej niż to, co jest bez włączonych odbiorników
Obrazek
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Re: [1M] Alternator

Post autor: klynna »

irocket pisze:1. Chyba nie większe niż 14,4V


A dolna granica ?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Alternator

Post autor: Roxon40 »

NIe ma jakiejś specjalnej dolnej granicy, ale jak ci spadnie poniżej 10 to możesz już auta nie uruchomić. U mnie po całej nocy jest jakieś 11 plus i pali. A po a tym nie odbiegaj od tematu. Ten temat jest poświęcony alternatorowi.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Re: [1M] Alternator

Post autor: klynna »

Roxon40 pisze:NIe ma jakiejś specjalnej dolnej granicy, ale jak ci spadnie poniżej 10 (...)


To jest sedno mojego braku wiedzy. Jak się chronić przed spadkiem napięcia ? Od czego ono zaeży ??
(myślałem, że jest to w roli alternatora pomijając jego główne zadanie - ładowanie).
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Alternator

Post autor: Roxon40 »

Nie. Spadki napięcia na akumulatorze w stanie kiedy nie masz ładowania mogą zależeć ile ciągną napięcia odbiorniki (radio, gps, wzmacniacz, ładowarki do telefonów, lampki w drzwiach i podsufitce), stan akumulatora (nowy, stary), czy zapomnisz świateł wyłączyć idąc do domu. Alternator ma go ładować. Jeśli napięcie przy włączonym aucie masz w granicach 14 V to znaczy że alternator pracuje i ładuje akumulator.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
h
hCYk
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 28 paź 2015, 19:00
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 16V
Lokalizacja: Jarosław

[1M] Alternator

Post autor: hCYk »

Witam.
Ładowanie mojego Seata na postoju bez włączonego radia, klimy i świateł wynosi zaledwie 13,1V więc jest to chyba o wiele za mało tym bardziej że nominalnie powinno ono wnosić 13,8-14,5V. Orientuje się ktoś z was jaki jest mniej więcej koszt regeneracji alternatora? I Czy po regeneracji trzeba też wymienić akumulator jeżeli ten już ma parę lat bo tak powiedział mi mechanik. ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Alternator

Post autor: Sony »

Zadaniem alternatora jest ładowanie akumulatora i wg mnie nie może się on popsuć od tego, że Twój akumulator ma parę lat. Dla mnie jest to zwykła bujda. Odnośnie regeneracji to zależy co byłoby do wymiany w alternatorze, ale średnio można przyjąć wydatek rzędu 100-150zł.
h
hCYk
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 28 paź 2015, 19:00
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 16V
Lokalizacja: Jarosław

[1M] Alternator

Post autor: hCYk »

Źle mnie zrozumiałeś. Mechanik mi powiedział że alternator jest do regeneracji gdyż napięcie jakie produkuje jest po prostu za niskie i przy okazji akumulator też bo widać że ma swoje lata. Sam zauważyłem że czasy swojej świetności ma już za sobą. Mroźny poranek i dość ciężko kręci. Chciałbym się skupić na razie tylko na tym alternatorze żeby ładował tak jak należy. Postaram się umówić na sobotę z gościem który na co dzień zajmuje się regeneracją takich rzeczy żeby pomierzył mi dokładnie napięcie przy baterii jak i przy samym alternatorze no i zobaczymy co na to powie.
Obrazek
Awatar użytkownika
D3T3
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 09 wrz 2014, 12:22
Auto: Grand Scenic
Model: 1.9 dCi
Lokalizacja: Grójec

Re: [1M] Alternator

Post autor: D3T3 »

hCYk pisze:Ładowanie mojego Seata na postoju bez włączonego radia, klimy i świateł wynosi zaledwie 13,1V więc jest to chyba o wiele za mało

To sprawdzałeś na rozgrzanym aucie czy zaraz po uruchomieniu ?
Gdzieś czytałem, że w naszych autkach alternator ma kompensację temperatury, na ciepłym ładuje mniej, na zimnym więcej.
Sprawdzałem u siebie i rzeczywiście są różnice.
ODPOWIEDZ