Szanowni Koledzy mam pytanie. Dziś miałem nieprzyjemną przygodę z moim Tolkiem M1 1.8 20V. Ruszając z ronda coś szarpnęło i jak by się coś urwało. W czasie jazdy wyczuwalne uderzenia po z przodu lewej stronie, najmocniej przy puszczaniu sprzęgla. Zatem zjechałem z ronda i zatrzymałem się. Na szczęście niedaleko domu więc zostawiłem auto na parkingu i pieszo wróciłem do domu.
Zastanawia mnie co to może być. Wcześnie od jakiegoś miesiąca miałem objaw taki że przy ruszaniu czuć było szarpanie. I przy gaszeniu bez sprzęgła również. Ale zbagatelizowałem sprawę. W czasie jazdy również było wyczuwalne trzęsienie od strony drążka zmiany biegów przy prędkości ok 70-80 na godzinę. Przy większej prędkości lub mniejszej trzęsienie ustawało. Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Tolka. Zatem na początku myślałem że ot dwumasa. Ale wyczytałem że ten model nie ma. Czy to prawda ?
Mam też ambicje naprawiać samemu ale jeszcze nie mam dużego doświadczenia z diagnostyką. Zatem jak mogę to sprawdzić by mieć pewność co się posypało.
Błagam pomóżcie
PS.
Troszkę poszukałem na temat wymiany przegubów. Dla tych którzy są jak ja wzrokowcami.
Podobieństwo Tolka do Golfa IV pozwala mi przypuszczać że demontaż półosi jest jak tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=Cm3ZCw0_MLoNatomiast demontaż przegubu zewnętrznego znalazlem coś takiego (niestety nie jest to Tolek zatem inaczej się demontuje przy zwrotnicy. Ale myślę że podobnie można to zdemontować sam przegub, jeśli się mylę proszę mnie sprostować) :
https://www.youtube.com/watch?v=OE3PnnFLg5Y