[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: NED »

Może być , choć ja osobiście używam małego ścisku stolarskiego i kleszczy .
NED
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: klynna »

Znam to urządzonko :)
ale na tylnie hamulce chyba nie pomoże, tłoczek trzeba wkręcić
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: NED »

A niby dlaczego ma nie pomóc , po prostu dociskasz ściskiem i kręcisz kleszczami ot cała filozofia (od piętnastu lat stosuję taki zestaw i daje radę ;-) )
NED
c
czardasz11
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2015, 18:38
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Gdańsk

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: czardasz11 »

Witam szanowne grono, jestem tutaj nowy i nie wiem czy miejsce mojego postu jest odpowiednie. Jeżeli popełniłem błąd to przepraszam
Mam zamiar sam wymienić klocki hamulcowe w moim Tolkui i mam takie pytanie
1) czy jako osoba manualna lubiąca wyzwania poradzę sobie z wymianą klocków z przodu mojego autka?
Może ewentualnie ktoś z Was udzieli mi porad na co muszę zwracać uwagę, jakie ewentualnie mogą czekać mnie problemy.
Z góry dziękuję za ewentualne sugestie :-)
Słowa kunsztowne, słowa piękne bledną - wobec prostego co trafia w sedno
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: klynna »

czardasz11 pisze:Witam szanowne grono, jestem tutaj nowy i nie wiem czy miejsce mojego postu jest odpowiednie. Jeżeli popełniłem błąd to przepraszam
Mam zamiar sam wymienić klocki hamulcowe w moim Tolkui i mam takie pytanie
1) czy jako osoba manualna lubiąca wyzwania poradzę sobie z wymianą klocków z przodu mojego autka?
Może ewentualnie ktoś z Was udzieli mi porad na co muszę zwracać uwagę, jakie ewentualnie mogą czekać mnie problemy.
Z góry dziękuję za ewentualne sugestie :-)


Myślę, że w odpowiednim poście się dopisałeś :)
Sama wymiana nie powinna być trudna o ile człowiek robi wszystko z rozwagą (jak to wymiana klocków w aucie).
Mowa jest o przodzie, a więc:
z nie typowych kluczy będziesz potrzebował imbus 7 (przeważnie nie ma go w standardowych zestawach). Dodatkowo, będziesz musiał wcisnąć tłoczek hamulcowy-do tego możesz wykorzystać ścisk stolarski, lub typowy klucz do tłoczków. Warto również wyczyścić dobrze zacisk hamulcowy + sprawdzić stan gumowych osłon prowadnic.
c
czardasz11
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2015, 18:38
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Gdańsk

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: czardasz11 »

Dziękuję za podpowiedź, imbus posiadam mam taki zestaw w którym ten klucz jest. Co ścisku to nie wiedziałem a osłony gumowe to to zakupiłem cały komplet uszczelniaczy wszystko co mi w sklepie zaprzyjaźnionym polecono.Wymianę wykonam w sierpniu i postaram się dokumentować swoje poczynania zdjęciami może kiedyś komuś się to przyda. Pozdrawiam
Słowa kunsztowne, słowa piękne bledną - wobec prostego co trafia w sedno
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Kitaj »

A wiesz że są rózne rozmiary reperaturek zależnie od średnicy tłoczka?
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

Po co zmieniasz uszczelnienia? Dopóki nic nie cieknie to ja bym nie ruszał. Oryginalne uszczelnienia są znacznie wyższej jakości niż reperaturki.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

Przy wymianie zwróć uwagę, że prowadnica ma chodzić lekko i bez przycinek. Poza tym smar do prowadnic jest bardzo lepki, przez co minimalnie cofa klocek. To bardzo ważne. Dzięki temu nie pokrzywisz tarcz.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
c
czardasz11
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2015, 18:38
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Gdańsk

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: czardasz11 »

Witam, dzięki za cenne uwagi. Co do zmiany uszczelniaczy to nowe zakupiłem ale jeżeli te które są będą dobre to ich nie będę ruszał. Mam możliwość oddana materiałów nie zamontowanych dlatego to wszystko zakupiłem. Nie chcę by coś mnie zaskoczyło w chwili wymiany.Miłe jest to że na takim forum ludzie sobie życzliwie podpowiadają
Słowa kunsztowne, słowa piękne bledną - wobec prostego co trafia w sedno
ODPOWIEDZ