użyłem preparatu, który 'odświeżył klimatyzację', fajny zapaszek, mogę polecić produkt, cena jakieś ~15zł. Ciekawe tylko jak długo ten zapach się utrzyma
Odświeżanie klimy to rozwiązanie bardzo powierzchowne. Najlepiej odgrzybić ultradźwiękowo albo ozonem. Ja ozonuję 2 razy w sezonie i jest w miarę ok. Czasami zapodam jakąś chemię. Jak na razie najlepiej sprawdzała się pianka CRC podana bezpośrednio na parownik. W tym tygodniu użyłem megagranat SJD. Zobaczymy, czy skuteczniejszy od pianki CRC.
Zauważyłem pewien problem. Od jakiegoś czasu dzwoniło/hałasowało coś w okolicach paska. Po włączeniu klimy przestawało a przy wyłączeniu znowu było słychać. Wymieniałem kiedyś sprzęgło kompresora przy okazji wymiany paska bo okazało się, że się rozpadło. Niestety wsadziłem jakiś tani zamiennik, jedyny dostępny w okolicy bo potrzebowałem na szybko gotowe auto.
Dzisiaj wracając z pracy zrobiło mi się w aucie zimno. Na dworze 22 stopnie, klima wyłączona a z nawiewów mróz. Wydaje mi się, że znowu szlag trafił to sprzęgło i dlatego sprężarka chodzi nonstop (wentylatory chłodnicy stoją w miejscu, po włączeniu śnieżynki ruszają). VAG nie pokazał żadnych błędów, nie wiem na które bloki mierzone parzeć konkretnie, ale nic podejrzanego nie zauważyłem. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Ewentualnie co dokładnie sprawdzić vagiem. Dodam jeszcze, że słychać cały czas taki syczący szum tak jakby za schowkiem.
Jakby tam jeszcze było coś widać.. Sprężarka się włącza bo przewody z klimy są lodowate. Pytanie dlaczego tak jest, mimo, że na panelu jest wyłączona. Z jakiegoś powodu jest podawane cały czas napięcie na sprzęgło? Czy może mechanicznie się zacięło i cały czas sprężarka pracuje. Pytam, bo może ktoś miał podobny przypadek.
Witam mam problem z klimatyzacja, a dokładnie nie załacza mi sprezarki.
Wymienilem czujnik cisnienia kolo podszybia i zamontowalem u kolegi w toledziaku 2 takim samym jak u mnie i tez z klimatronikiem, u niego załacza u mnie nie.
Czynnik napełniony, cisnienie stale wiedz szczelnosc jest zachowana.
Po podłączeniu zasilania na krótko do kostki agregata załacza sie sprzęgło i po chwili przewody robia sie chłodne.
Nie wykonywalem testów climatronika bo nie wiem jak to sie robi. Jestem laikiem
Prosze o pomoc w tej sprawie. Rok temu nie było problemu a teraz jest.
Aktualnie czekam na auto z serwisu, wymieniaja chlodnice klimy bo była jedna wielka dziura - koszt już wyliczony na 600 zł razem z obsługa w sensie nabicie itd. Ciekawe co jeszcze się w niej okaze, stwierdzam ze brak klimy w aucie to duza oszczednosc...ale i meczarnia w lato i w zime.