Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Dzisiaj zrobiłem jeszcze raz ten sam log :
http://vaglog.pl/log_220661.html

I co dziwne raz pokazuje -1,7 a nie raz wskoczy na -2,2. Coś jest nie dokręcone i samemu sobie reguluje czy po prostu jest zwyczajnie zle ustawiony kąt synchronizacji?. Powinno być 0 lub do -1 ustawiony tak ?
b
bongo56
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 15 sie 2013, 23:42
Auto: seat toledo 1M
Model: 1,9 ASV
Lokalizacja: ok,barcina

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: bongo56 »

prosił bym o diagnozę moich logów po wymianie przepływki
http://vaglog.pl/log_220738.html
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

bongo56 pisze:prosił bym o diagnozę moich logów po wymianie przepływki
http://vaglog.pl/log_220738.html

Łopatki w turbinie stoją dęba i ani drgną.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Marcin_Toledo pisze:Dzisiaj zrobiłem jeszcze raz ten sam log :
http://vaglog.pl/log_220661.html

Nic się nie zmieniło.
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Zrobić jeszcze logi na zimnym silniku czy nie warto ? Jestem umówiony będę jutro jechał do ustawienia kąta synchronizacji lub w piątek i odrazu zrobię logi kąta synchronizacji i ogólne zobaczyć jak to się wszystko zachowuję po zmianie. Najlepiej żeby był super ustawiony kąt synchronizujący to ustawić na 0 czy np -0,5 bo jest przedział od 0 do -1.
Jest taka możliwość , że może być zle ustawiony kąt ponieważ jest np wytarty wałek co wiąże się z problemem mocy ? Czy w tym przypadku kąt nie ma znaczenia z wałkiem rozrządu. Jeśli ustawię kąt na poprawny i nie będzie zmian to co najlepiej zrobić ? Wyjąć pompowtryskiwacze obejrzeć dokładnie po drodze wałek rozrządu i dać pompowtryskiwacze do sprawdzenia czy macie jeszcze jakiś inny pomysł? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Marcin_Toledo pisze:Najlepiej żeby był super ustawiony kąt synchronizujący to ustawić na 0 czy np -0,5 bo jest przedział od 0 do -1.

Jak wspomniałem wcześniej, najlepiej jak najbliżej 0, jak się ustawi -0.5 to nie będzie źle. W tym wypadku ruch 0.5mm już zmienia wartość, więc trafienie w dokładne 0.0 wymaga trochę czasu lub dużej wprawy.
Marcin_Toledo pisze:Jest taka możliwość , że może być zle ustawiony kąt ponieważ jest np wytarty wałek

Szczerze, nie zagłębiałem się jak wpływa wytarty wałek na kąt synchronizacji, ale obstawiam, że kąt tego nie rozróżni.
Jeżeli nie będzie zmiany po ustawieniu to raczej ratuje wyciągnięcie pompek sprawdzenie na maszynie i przy okazji sprawdzenie wałka.
P.S. Jaki olej lejesz? Jak często go wymieniasz?
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Olej wymienilem dwa razy od kupna leje 5w30 castrol edge wymieniam go co 12 tys. Ten mechanik co u niego bylem i co powiedzial ze pompki to mowil ze castrol to scierwo nagar zostawia w silniku a mobil niby lepszy. Powiedzi ze mam przejsc na mobila 5w30 505.01
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: klynna »

Olej to olej....abyś tylko mineralnego nie kupił i nie kupił tego superowego mobila od mechanika - chyba, że mu ufasz :)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Marcin_Toledo pisze:mowil ze castrol to scierwo nagar zostawia w silniku

Też tak uważam i już kilka razy wcześniej o tym wspominałem. Osobiście przekonałem się o tym kiedy wymieniałem rozrząd 1.4 8V gdzie trzeba było ściągnąć miskę olejową. Mobil może trochę lepszy, ale moim zdaniem warto jednak zalać coś Valvoline, LM itp.
klynna pisze:Olej to olej....abyś tylko mineralnego nie kupił i nie kupił tego superowego mobila od mechanika - chyba, że mu ufasz :)

Moim zdaniem nie do końca, ja miałem Mobila 10W40, później Motula Xcess 5W40, teraz jeżdżę na Valvoline SynPower 5W40 i widzę różnicę.
Olej jak każda inna rzecz, są tańsze/droższe, lepsze/gorsze i oczywiście przereklamowane.
P.S. Spożywkę też najtańszą kupujesz?
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

No ten mechanik mówił właśnie Mobil , Valvoline , Motul tylko mówił zeby castrola nie lać bo castrol to przereklamowany olej. Reklama czyni cuda a nie jakość
ODPOWIEDZ