Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

@Vwir- Filtr paliwa wymieniałem odrazu jak go kupiłem 16,500km temu czasowo 9 miesięcy temu. Wszystkie filtry wymieniałem , rozrząd paski itd ( filtry kupowałem z wyzej półki paliwa akurat Bosch ). Co do wtryskiwaczy to właśnie odrazu powiedział że dostaje auto za mało paliwa " to jak ma jechać " odrazu tak zacytował jak podpiął komputer. Sprawdził ciśnienie paliwa powiedział ze jest dobre i jak się przejechał mówi ze jak mu w rure dał 1,2 to powinien z tyłu dyma czarnego puścić a on nic. Jak na postoju go przegazowałem też fest to jakąś mgiełke. Przy rozruchu czarnego dymka małego puści " ale powiedział ze jak nie dostaje odpowiedniego paliwa to nie ma z czego zakopcić ". Jeśli chodzi o sprawdzenie kąt synchronizacji wtrysków to co trzeba dokładnie zrobić coś na rozrządzie ustawić czy w jaki sposób się to sprawdza / ewentualnie ustawia bo nie słyszałem o tym pobieżnie tylko. I pytałem tego gościa od VW co mi sprawdzał gość na pierwszy rzut oka ogarnięty 15 lat robił w aso seat a teraz na swoje przeszedł czy jest realne że jest nieszczelność ucieka oringami co są założone na wtryskach mówi ze nie bo wężyk podpiął do filtra i nie szły pęcherzyki ale wiadomo że nowe oringi trzeba i podkładki dać na wszystkie wtryski. Od czego teraz najlepiej zacząć chłopaki według was ? Bo juz zgłupiałem z tego wszystkie :p

Czy potrzeba jeszcze żeby zrobić dodatkowe logi , jeśli tak to jutro zrobię tak aby była jak największa pewność co jest nie tak z tolkiem
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Marcin_Toledo pisze:Jeśli chodzi o sprawdzenie kąt synchronizacji wtrysków to co trzeba dokładnie zrobić coś na rozrządzie ustawić czy w jaki sposób się to sprawdza / ewentualnie ustawia bo nie słyszałem o tym pobieżnie tylko.

Nie będę się rozpisywał, w poniższym filmiku masz pokazane wszystko
https://www.youtube.com/watch?v=EVe3hCA2iHU
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Kornat a według Ciebie co jest nie tak ? Kąt synchronizacji tylko czy może to być grubsza sprawa ? Przez ten kąt synchronizacji ma prawo być słaby ? Może potrzeba jeszcze zrobić jakieś dodatkowe logi dynamiczne czy statyczne żeby był pewniak czy wystarczą te ?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Pewniaka nie ma i na chwilę obecną nic nowe logi nie zmienią. Robieniem logów auta nie naprawisz ;) Przez zły kąt synchronizacji jest nieodpowiedni w złym czasie wtryskiwane paliwo przez co proces spalania jest przestawiony. Ustawienie kąta jest prostsze i tańsze niż demontaż i sprawdzenie pompek, więc dlatego od tego wypada zacząć.

klynna przypomnij się na weekendzie to Ci opiszę co nieco o czytaniu logów.
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Ok, super. Od tego napewno zacznę a mocne są różnice między różnica u mnie a jak powinno być ? powinno być od 0 do -1 tak jak pisałeś tak ? Dzięki za wytłumaczenie

[ Dodano: 2015-06-09, 23:29 ]
Z tego co widać to w tolku jest dobre dojście z góry osłona i rura i można ustawić. Ja osobiście tego nie dam rady zrobić, ale myśle ze za takie coś nie powinni mnie dużo skroić uważam.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Marcin_Toledo pisze:a mocne są różnice między różnica u mnie a jak powinno być ?

Ciężko określić, każde auto trochę inaczej zareaguje.
Marcin_Toledo pisze:powinno być od 0 do -1 tak jak pisałeś tak ?

Najlepiej jak będzie jak najbliżej 0, jak będzie trochę poniżej 0 to wiele się nie zmieni.
Marcin_Toledo pisze: Ja osobiście tego nie dam rady zrobić, ale myśle ze za takie coś nie powinni mnie dużo skroić uważam.

Musisz popytać, bo różnie mogą się cenić. Mimo wszystko jak masz możliwość to od razu jak ustawi sprawdź czy jest jak powinno być, bo różnie z mechaniorami jest ;)
Poza tym kąt powinno się synchronizować po wymianie rozrządu.
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Spier****** mi na pewno , bo miałem wymieniany rozrząd jak go kupiłem odrazu cały kompletny i wymienili uszczelniacze na wałku i na wale korbowym i na pewno coś zle ustawili. Sprawdzę teraz bo jadę akurat w małą trasę na zimnym silniku i potem po trasie na ciepłym jak się zachowuje i podeśle loga a swoją drogą podjade troszeczkę pózniej czy da rade to dzisiaj ustawić. Pojadę z komputerem i sprawdzę ich czy jest dobrze ustawione. A powiedz mi kąt synchronizacji się ustawia na ciepłym silniku nie na zimnym tak? Czy jest to bez znaczenia i głównie sprawdza się prawidłowe parametry też na ciepłym?
Ostatnio zmieniony 10 cze 2015, 11:44 przez Marcin_Toledo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Sprawdza się przy temp. roboczej.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: klynna »

Marcin_Toledo pisze:Spierdolili mi na pewno , bo miałem wymieniany rozrząd jak go kupiłem odrazu cały kompletny i wymienili uszczelniacze na wałku i na wale korbowym i na pewno coś zle ustawili. Sprawdzę teraz bo jadę akurat w małą trasę na zimnym silniku i potem po trasie na ciepłym jak się zachowuje i podeśle loga a swoją drogą podjade troszeczkę pózniej czy da rade to dzisiaj ustawić. Pojadę z komputerem i sprawdzę ich czy jest dobrze ustawione. A powiedz mi kąt synchronizacji się ustawia na ciepłym silniku nie na zimnym tak? Czy jest to bez znaczenia i głównie sprawdza się prawidłowe parametry też na ciepłym?



Na filmie auto miało właściwą temperaturę pracy

[ Dodano: 2015-06-10, 08:11 ]
1. Panowie, jaki wpływ ma ustawienie prawidłowego kąta synchronizacji ? (co zyskamy prawidłowym kątem a co stracimy przy ustawionym złym kącie ?)
2. Mam informację ze źródła, którą chciałbym potwierdzić: ASO zaleca ustawienie kąta synchronizacji w granicach 1.0 - 1.5 a nawet delikatnie więcej. Co o tym sądzicie ?

Zobaczcie proszę na wynik mojej grupy 004 - posiada zupełnie inne kolumny niż te pokazane na filmie. Dlaczego ? Chodzi o inną grupę 004 ?? :shock:
https://onedrive.live.com/?cid=35baf22e ... IhjCiE1ErA
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

Masz VP, a nie PD. W VP ustawia się kąt wtrysku na pompie. W PD ustawia się synchronizację na wałku rozrządu.
ODPOWIEDZ