Witam Panowie
Opowiem w miarę krótko co się dzieje
Pacjent : Toledo II 1.6 16V 2002r. Pewnego dnia wyskoczył mi błąd p1071 system too lean bank 1 czyli zbyt uboga mieszanka. Kupiłem oryginalną używaną sondę przed katalizatorem, wymieniłem i miałem spokój trochę ponad rok, po czym wyskoczył znów ten sam błąd. Ze względu na chudszy miesiąc znów kupiłem używkę, pojeździłem kilka dni i znowu błąd.. Do tego doszło falowanie obrotów tylko na gorącym silniku i tylko na luzie(nie zawsze faluje, bywa i tak że obroty stoją twardo w miejscu ale jak tylko dotknę gazu to zaczynają falować). Spadku mocy nie zauważyłem, spalanie w mieście 9,5L(lubię przycisnąć
) a na trasie 7,5L czyli chyba w normie. Jedyne co zauważyłem to że zaraz po uruchomieniu silnika strasznie śmierdzi benzyną nawet z dobrych kilku metrów. Do tej pory wymieniłem tylko filtr paliwa(spokój na kilka dni i znów błąd i falowanie) i zastanawiam się co dalej. Wartości które odczytałem z kompa to:
1 sonda- na luzie napięcie stoi 1V a gdy zaczynać falować to waha się między 0.9 a 1.1V. Podczas jazdy waha się między 0.7 a 1.3V.
Coś mi się wydaje że coś jest chyba nie tak z tą sondą?
2 sonda- na luzie jest 0.0V a podczas falowania skacze od 0.0 do 0.9V i podczas jazdy również od 0.0 do 0.9V.
Stosunek paliwa do powietrza podczas jazdy skacze od 1:13.5 do 1:17.0L. Czasem na luzie pokazuje właśnie 1:17 gdzie chyba norma to 1:14,75L?
Z góry dziękuję za jakąś poradę