dominik pisze:podepnę się pod temat.
Zacząłem walkę ze sporadycznym problemowym odpalaniem gdy jest zimno.
Niekiedy odpali bez zająknięcia a niekiedy tak jak by już łapał ale muszę go przytrzymać jeszcze chwilę żeby załapał.
nie jest to pierwsza zima kiedy się tak dzieje.
Sprawdzone świece- wszystkie grzeją
Rozrusznik- wyczyszczony
filtr paliwa- wymieniony
Aku- nowy
Co może być jeszcze przyczyną?
Ja mam tak cały czas, irytuje mnie to...
świece nowe - Beru GN855, rozrusznik zregenerowany, nowe filtry - na zimnym dosc cieżko palił, na rozgrzanym dosłownie na dotyk.
Podpiołem pod vaga, ustawiłem grzanie świec na ~2 sekundy, kąt wtrysku z 42 na 65, delikatnie zwiekszona dawka paliwa, rezultat: na zimnym delikatnie lepiej pali, na rozgrzanym delikatnie dłużej kręci - to juz nie jest odpalanie na dotyk, tylko rozrusznik zakręci - powiedzmy 1 pełny obrót i dopiero odpala.
Zauważyłem, że gdy paliwo idzie wężykiem - widoczne w masce, to idzie również powietrze. Co z tym zrobić ?skąd te powietrze ? Bak pełnym filtr paliwa nowy...dziurawe przewody by raczej wypluły ropkę na ulicę niz razem z powietrzem ropa trafiałą do silnika.
Co o tym sądzicie?
Czy możliwe wogole ejst by diesel palił na potyk na rozgrzanym i zimnym silniku(tem na dworze 3stopnie wiec z drugiej strony nie jest az tak zimno).
POMÓŻCIE ***** !!!
[ Dodano: 2015-04-14, 22:08 ]dominik pisze:podepnę się pod temat.
Zacząłem walkę ze sporadycznym problemowym odpalaniem gdy jest zimno.
Niekiedy odpali bez zająknięcia a niekiedy tak jak by już łapał ale muszę go przytrzymać jeszcze chwilę żeby załapał.
nie jest to pierwsza zima kiedy się tak dzieje.
Sprawdzone świece- wszystkie grzeją
Rozrusznik- wyczyszczony
filtr paliwa- wymieniony
Aku- nowy
Co może być jeszcze przyczyną?
Ja jeszcze Dominik myślę nad 'jakimiś osobnymi świecami', które są pod maską niektórych aut. Gdzieś tu na forum wyczytałem, że są one niby odpowiedzialne za grzanie, something like that... Ale pod maską takjakbym coś takiego znalazł...
Inna sprawa, nie wiem JESZCZE czy dawkę paliwa ustawia się na sztywno czy w vagu można osobno ustawić na ciepły i zimny silnik. Tak samo z kątem wtrysków - ustawienei ogólne czy jest osobne dla rozgrzanego i zimnego silnika...