No tylko ciekawe czy wiesz że w Vagu dawke paliwa ustawia się odwrotnie niż w innych czyli im większa cyferka tym mniej paliwa Pamiętaj o tym żebys sobie nie "zmniejszył"
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
Na walcach 225 ciężko się dziwić takiemu spalaniu. Zmień opony na 195, do tego jakieś o niskim oporze i bez problemu zmniejszysz zużycie paliwa. Zastanów się tylko, czy warto. Mówimy o oszczędności rzędu 4PLN na 100km.
opon nie zmieniam, super się na takich jeździ. Przy suchej nawierzchni nawet abs mi nie pracuje - znakomita przyczepność. Dopiero deszcz musi spaść by abs zaczął pracować. W oponach nie szukam i nie będę szukał oszczędności. Jutro sprawdzę termostat i czujnik termperatury. Ostatnio sprawdziłem, ale tylko przez kilka minut pracy silnika, jutro będę miał rzetelne porównanie po 40 kilometrach jazdy
klynna, skrajnie przesadzasz. Masz 1,3 tonowego 110 konnego sedana na oponach 225 i narzekasz, że pali 5,X... Jeśli tak bardzo patrzysz na spalanie to trzeba było kupić lupo 3L, albo coś w tym stylu. Naprawdę ciężko znaleźć inne auto wielkości tolka mające tak małe spalanie.
Jasne, że doprowadź auto do stanu takiego, żeby było wszystko ok, wtedy spalanie trochę jeszcze spadnie. Ale na cuda już nie licz, bo te auta po prostu tyle palą. Przy naprawdę spokojnej jeździe na trasie z prędkością rzędu 90 km/h to spalanie jest na poziomie 4,X. Ale jeśli jedziesz trochę szybciej i parę razy wyprzedzisz tira, do tego wpadnie trochę jazdy po mieście to już będzie 5,X.
Sprawdź jeszcze hamulce, czy dobrze odbijają i czy nie są pozacierane, wlej syntetyczny sensowny olej i tyle.
olej myślę, że dobry kupiłem, valvoline 5w40. Z tymi hamulcami właśnie nie rozumiem was...już nie raz o tym pisaliście...że niby szczęki są cały czas lekko ściśnięte ?
Bo tak ogólnie, mocno z hamulców to ja nie korzystam, jeżdzę raczej w trasie, po miescie bardzo mało. A jak dojeżdżam do skrzyżowania i widzę, że jest czerwone światło to na luzie się doturlam do niego. Jak sprawdzić te hamulce ?
Po pierwsze to nie turlaj się na luzie. Dojeżdżaj na biegu z puszczonym gazem. Jeśli dojeżdżasz na luzie to auto spala paliwo, żeby silnik nie zgasł. Gdy hamujesz silnikiem to spalanie wynosi dokładnie zero. Fajnie to widac na spalaniu chwilowym, gdy się ma komputer pokładowy.
Gdy masz zatarte prowadnice klocków hamulcowych to klocki nie odbijają i cały czas trą o tarczę. Objawia się to nierównomiernym zużyciem klocków (w jednym kole masz jeden klocek mocno starty, a drugi znacznie mniej) i większym spalaniem.
Trochę tu posprzątałem. Przypominam że wątek jest o spalaniu a nie sprawdzaniu zużycia tarcz i klocków. Proszę trzymać się tematu.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb