[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Sony »

Dawid1992P, na Twoim miejscu kupiłbym oryginał Boscha i po kłopocie. Koszt w okolicach 250zł o ile się nic nie zmieniło i masz podobny silnik do mojego. Napisz w ogóle co masz za motor (jakie oznaczenie silnika)...
Awatar użytkownika
Dawid1992P
Forumowicz
Posty: 383
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:28

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Dawid1992P »

Masz racje, silnik to ALH 90 KM. Ale teraz jestem juz za granicą a wczesniej nie miałem kiedy kupic i zmienic;/
A
Alicante
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 25 gru 2010, 13:17
Auto: Toledo 1M Sport
Model: 1,9 TDI ASZ
Lokalizacja: Kraków / Mielec

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Alicante »

Kiedy 4x lata temu kupiłem swojego wymarzonego TDI to się nasłuchałem o kosztach napraw:
- pompowtrysków TDI PD,
- Sprzegła z dwumasem,
- Turbiny, a raczej jej regeneracje;

Prześladowała mnie myśl, ze któregoś dnia pojade gdzieś i mi auto padnie, stanie i nie pojade dalej... dlageto dbałem o przynajmniej podstawowy assistance z holowaniem w pakiecie.
Po wzglednie bezawaryjnych 60kkm pojawił sie taki dzień, przedwczoraj padł mi dwumas, holowania i czekam aż mi mechanik naprawi, bedzie mnie to kosztowało 1850 zł
Teraz mam nadzieje ze długo bede miał spokój...
Wymieniłem juz sporo: hamulce, przód, tył, amortyzatory, przy wersji SPORT są dość duze koszty... ale planuje jeszcze długą eksploatacje...
O regeneracje turbiny otarłem sie juz 2x, 1x czysciłem intercooler, 2x był problem z uszczelką dolotu...
Teraz sie zastanawiam nad tymi pompowtryskami, czy kiedyś nie padną w jedej chwili, czy podpięcie pod kompa i sprawdzenie jakie podaja cisnienie, może wiarygodnie potwierdzić ze bede miał jeszcze spokój z nimi?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Sony »

Alicante, sprawdź zatem jakie są wartości na pompkach i nie martw się na zapas ;)
r
resound
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 19 kwie 2015, 17:51
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce/Jędrzejów

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: resound »

Dawid1992P,

A nie szarpie Ci na niskich obrotach?

Miałem to samo + szarpało na niskich, ale trzymajmy sie schematu z postu pierwszego :D

Objawy:

Przy odpalaniu na zimnym - falujące obroty + bardzo kopci, po 1 minucie przestaje. Podczas jazdy na niskich obrotach szarpanie, dodaje gazu - wypuszcza chmurę spalin i szarpanie ustaje, ale za chwilę ponownie wraca szarpanie na niskich.

Przyczyna (mam nadzieje przynajmniej):
Uszkodzony przepływomierz, czy tam czujnik masy powietrza :)

Rozwiązanie:

Wymiana przepływomierza na nowy Bosch, koszt w Jędrzejowie 242 zł (z rabetem 10%). Przejechałem póki co 50km na nowym przepływomierzu, ale mam nadzieje, że to tutaj był problem, róznica oczywiście kosmiczna, poza wyleczeniem usterki, samochód zbiera sie znacznie, znacznie lepiej:)

Co ciekawe, mój stary przepływomierz (też Bosch, ale zamontowany w Niemczech, zamiast Air Flow było jakieś słowo na D po niemiecku) był inny niż ten który teraz mam. Róznica polegała we wkładce, stara nie miała takiej tulejki w środku a nowa ma:

Mój stary:
Obrazek

Mój nowy:

Obrazek

Teraz pytanie dlaczego są różne:
1. Stary miałem zły?
2. Nowy mam zły?
3. Pasują oba zamiennie?
4. Stary powinien mieć ale się urwało coś z niego?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: irocket »

1. No zły bo nie działał :P Pewnie taki był oryginalnie.
2. Sprawdź po numerach OEM, może to być np tak jak jest w Etce online napisane: numer taki a taki, w razie wymiany użyć siaki i owaki (np wycofane z produkcji, zastąpione nowszym, ale kompatybilnym modelem)
3. Patrz punkt 2.
4. Gdyby w starym też było, to by latało wewnątrz, ewentualnie na wkładzie byłoby widać, że coś było tylko się urwało.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Kaiser »

Czy jeśli auto lekko przymula, dusi się w zakresie 3- 3,3 tys. obrotów, to może to być problem z przepływką? Czyściłem ją ale za wiele nie pomogło a na odpiętej przepływce auto praktycznie nie jedzie.

Jeśli chciałbym ją podmienić, to czy musi być ona o identycznych numerach jak moja? Czy wystarczy żeby była ta sama wersja silnika i oznaczenie?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: irocket »

Nie koniecznie przepływka, może być nieszczelność np, albo niedomaganie jakiegoś zaworka, bez logów to jak wróżenie z fusów
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Kaiser »

Niestety ale nie mam możliwości podpiąć VAGa

[ Dodano: 2015-04-24, 16:00 ]
Jakie są średnice wężyków podciśnienia? Ile metrów potrzeba żeby wymienić wszystkie?

A pytam dlatego bo przejechałem się dzisiaj z elektronikiem z podpiętym kompem, niestety bez VAGa. W każdym razie pocisnąłem go na 3,4 biegu do 4 tys tys. obrotów i kiedy występowały te spadki mocy to komp pokazywał falujące ciśnienie dołdoładowania. Potrafiło wejść na 2,3 po czym spaść do 1,7 (Sam nie widziałem pomiarów ale tak mi mówił). Geometria czyszczona jakieś 4 tys. temu i wymieniony został też n75 więc można to chyba wykluczyć. Koleś zasugerował mi właśnie wymianę owych wężyków.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Sony »

Kaiser, w aucie są dwie średnice wężyków. Najlepiej zmierz sobie obecne, bo nie pamiętam jakie mają średnice. Grubszego powinien Ci wystarczyć metr, a cieńszego jakieś 2 metry ;-)
ODPOWIEDZ