Kopcenie w dieslu

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
n
nionio9449
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2014, 19:05

Kopcenie w dieslu

Post autor: nionio9449 »

nie mam czym zmierzyc komprechy, wczoraj zaczelem prace i pasek nie przeskoczyl, podczas krecenia recznie silnikiem slychac syczenie dosyc mocne z okolic zaworow, dzisiaj moze wkoncu uda mi sie zrzucic glowice (wczoraj kolega z flaszką przyszedl i rozumiecie :-D )

[ Dodano: 2015-04-19, 21:45 ]
zagadka panowie rozwiazana :mrgreen:
na tłoku został tylko śladzik że musnął go zawór także szczęście w nieszczęściu :mrgreen:
jutro głowica jedzie do remontu, jeżeli okaże się że nie ma jakiś mikropęknięć bede happy :mrgreen:

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2015-04-19, 22:17 ]
jeszcze jedno pytanie, czy w kole zębatym powinien być klin, bo w wycięcie na wałku mam a w kole zębatym wałka nie mam... czyżby ścięty ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Kopcenie w dieslu

Post autor: vwir »

Nie. A co z tym zaworem - popychacz się rozsypał?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Kopcenie w dieslu

Post autor: Kitaj »

Albo sprężyna zaworowa pękła i też mogła zablokowac zawór
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

Kopcenie w dieslu

Post autor: Bartek26 »

czyli tak jak myslalem , zawór strzelony ... może być popychac , może sprezyna ... tak czy siak grunt zeby głowica była cała .
Skill.... You can't buy it ....
n
nionio9449
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2014, 19:05

Kopcenie w dieslu

Post autor: nionio9449 »

dzisiaj kolega podrzuci moja glowice do remontu to zobaczymy co wyniknie, pytanie za 100 punktow, na kole zebatym od wałka rozrzadu nie mam klina a w walku jest wyciecie, na forumTDI na FB napisali mi ze nie ma... wiec jak ja mam teraz rozrzad ustawic?....
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Kopcenie w dieslu

Post autor: vwir »

Pisałem - nie ma tam być żadnego klina. I nigdy go tam nie było (mimo, iż jest miejsce). Wałek rozrządu ustawia się na drugim jego końcu - ma tam wycięcie, w które wsuwa się odpowiedniej szerokości 'płetwę'.
n
nionio9449
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2014, 19:05

Kopcenie w dieslu

Post autor: nionio9449 »

Kolejne małe pytanka, znalazłem na kompie PDFa z silników TD, moje wytanie brzmi czy momenty i sposoby dokręcania głowicy sa identyczne tak jak w książce :idea:
(No i czy rzeczywiście śruby muszą być nowe... ? )

Obrazek


odnośnie ustawianie rozrządu od nowa, czy ten schemat i opis jest prawidłowy :?: ogólnie nie wiem jak mam ustawić wałek rozrządu...

Obrazek
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Kopcenie w dieslu

Post autor: irocket »

Tak jak napisane, 40Nm, 60Nm, 90*, 90*
Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Kopcenie w dieslu

Post autor: vwir »

Jest temat o montażu głowicy w dziale DIY. Tam masz wszystko czego potrzebujesz, łącznie z ustawieniem wałka rozrządu.
n
nionio9449
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2014, 19:05

Kopcenie w dieslu

Post autor: nionio9449 »

Niestety nie rozgryzłem jak ustawić wałek rozrządu.... proszę pomóżcie, dzisiaj odebrałem głowice, przeczytałem trochę tematów lecz nadal nie rozwiałem swoich wątpliwości...
Tutaj jest zdjęcie jak wygląda wałek po drugiej stronie gdzie niby ustawia sie go na blokode...

Obrazek
ODPOWIEDZ