Kopcenie w dieslu

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
n
nionio9449
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2014, 19:05

Kopcenie w dieslu

Post autor: nionio9449 »

jeżeli byłaby to wina oleju to raczej hałasy byłyby przy odpalaniu niepokojące a nie po nagrzadniu gdy olej ma swoje właściwości najlepsze, co coś dolega raczej osprzętwi u mnie, bo jeżeli np panewki czy coś to nie miałby dobrego ciśnienia oleju, długo nad tym myślałem i moje podejrzenia padają na osprzęt okolic pasków, tylko dlaczego dopiero po nagrzaniu silnika... o to jest pytanie
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

Kopcenie w dieslu

Post autor: Bartosz_n »

Jest sporo różnica między syntetykiem a tym mineralnym ścierwem wzbogaconym jakimiś śmiechowymi uszlachetniaczami ...

Mój silnik ma prawie 300 tys od dawna jeździ na 5w
Kumpel ma golfa ten sam motor 300 tys od zawsze jeździł na jakiś najtańszych olejach ...
Gdy zdjelismy głowice to od razu było widać czemu jego AFN nie idzie tak jak mój ;-)

Tak jak Vivir mówi 5w zapewnia dużo lepsze smarowanie na starcie , przy niskich temperaturach ale także przy temperaturze roboczej .
Jeżdżąc na systetyku jestem pewny , ze nie zerwie się film olejowy przy maksymalnym obciażeniu gdy temperatura oleju sięga 100-105 stopni .

nionio9449,
Sprawdzales jeszcze raz ten alternator ??

Ten dźwięk wychodzi jakby z okolic pompy ...
Może te wtryski tez nie SA w najlepszym stanie ? . . .
n
nionio9449
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2014, 19:05

Kopcenie w dieslu

Post autor: nionio9449 »

2 dni temu zmieniałem wtryski na które są praktycznie w idealnym stanie, teraz nie kopci i pali od strzała, a dźwięk nie zmienił sie, juto może uda mi sie zrzyczuć paski ;-)

[ Dodano: 2015-04-17, 21:17 ]
Panowie, powracam z o wiele większą usterką teraz....
Dzisiaj podskoczyłem do miasta i przy wyjeżdżaniu z parkingu silnik szarpnął raz, z jakiś czas drugi raz i za trzecim zaczęło nim szarpać z niewiadomych przyczyn tak aż zrzuciło mi wąż który idzie od przepływki do dolotu.
Szarpie, nie ma mocy, strasznie kopci na biało-niebiesko, po obrotomierzu widać jakby utrzymywał obroty lecz odczucia mówią jakby chodził na 3 gary i do tego takie metaliczne pukanie, cykanie.
Proszę o pomoc, jakieś podpowiedzi... :cry:
Załączam poniżej filmik :568:

Kopci, trzęsie, brak mocy 1.9 TDI AFN
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Kopcenie w dieslu

Post autor: irocket »

Ja bym go odstawił do warsztatu, pewnie trzeba będzie głowicę zrzucić i popatrzyć.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

Kopcenie w dieslu

Post autor: Bartek26 »

głowica śmietnik , pewnie dziura w popychaczu.
Skill.... You can't buy it ....
n
nionio9449
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2014, 19:05

Kopcenie w dieslu

Post autor: nionio9449 »

nie problem, pare piwek dla motywacji i jutro zrzucę głowice
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

Kopcenie w dieslu

Post autor: Bartek26 »

powodzenia ;-) i daj znać co było nie halo .
Skill.... You can't buy it ....
n
nionio9449
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2014, 19:05

Kopcenie w dieslu

Post autor: nionio9449 »

nie ma sprawy, najgorzej jak zrzuce a przyczyny trzeba bedzie szukac nizej... ale halasy wydobywaja sie w poblizu walka od strony rozrzadu takze moze znajde przyczyne "golym.okiem"
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Kopcenie w dieslu

Post autor: vwir »

Zanim zrzucisz głowicę sprawdź pasek rozrządu. Na moje oko przeskoczył o jeden ząbek.
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

Kopcenie w dieslu

Post autor: ghul17 »

tez bym pasek sprawdził..... i przed zrzuceniem głowicy moze wartało by kompresje zmierzyć?
ODPOWIEDZ