Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

szymekgd, a tego to już nie wiem :P ;-)
Spotkałem się swego czasu z taką opinią, ale nie wiem jakich kodów silników dotyczył problem :)
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: piotrek148 »

Przyszłym miesiącu planuje dać turbo do regeneracji bo już notlauf-y łapie i przy tej okazji bede chciał wyczyścić dolot z nagaru oraz zaślepić EGR zeby już nie syfić w dolocie. Zastanawiam się przy tym czy nie założyć Oil Catch Tanka ??

Macie jakieś doświadczenie z OCT ?? ( sorry za mały OT ;) )
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: vwir »

Tak. Miałem i wywaliłem, bo praktycznie niczego nie łapał.
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: sprat »

Witam,

czy lejący EGR może powodować tryb awaryjny?

Problem jest następujący
- przy przyspieszaniu na 4 biegu powyżej 3 tys RPM sporadycznie łapie notlaufy. Mechanik zakwalifikował to jako problem z EGR-em - ponoć z turbo wszystko OK (czyszczone rok temu/30 tys km temu)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Kitaj »

Zaslep EGR i będzie spokój nie wiem jak w tolku ale jak jechałem zafirą 2.2 to własnie łapał notlaufa i kopcił jak lokomtywa bo własnie EGR się zacinał :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: sprat »

Ok dzięki - w sumie mam drugi EGR na podmiankę (nowy) ale pytam, czy warto montować, czy mechanik może nie wie co mówi.
Obrazek
s
seeker84
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: seeker84 »

Witam.
Czytałem kilka tematów o zaślepieniu EGRa i sam zacząłem się nad tym zastanawiać.
Plusy:
Silnik pracuje na świeżym powietrzu.
Minusy:
Silnik nie przegrzeje się wiosną, latem?
Nikt się nie przyczepi np. na stacji kontroli, że spaliny przekraczają normy?

Tak w ogóle o ile te normy są przekroczone przy zaślepionym EGRze?

Gdyby nie obawa o jakieś problemy na stacji kontroli to bym go zaślepił od razu.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: vwir »

Przy robieniu chipa można ograniczyć jego działanie. U mnie jest zrobione tak, żeby działał tylko na wolnych obrotach, więc przy badaniu spalin jest wszystko ok ;)
s
seeker84
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: seeker84 »

Ok ale póki co nie będę chipował samochodu.
Trochę za dużo kasy wydaję na naprawy.
Poprzedni właściciel całkowicie olewał Tolka...

Hm normalnie na jaką wartość EGR jest ustawiony?
Na jaką minimalną wartość można go ustawić?
Zgaduję, że ta wartość odpowiada liczbie obrotów silnika?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

seeker84 pisze:Silnik nie przegrzeje się wiosną, latem?

Chyba raczej zimą się wolniej nagrzeje ;)
seeker84 pisze:Nikt się nie przyczepi np. na stacji kontroli, że spaliny przekraczają normy?

Widziałeś kiedyś, aby ktoś badał normę spalin na SKP? W dieslu sprawdza się zadymienie i jeżeli nie kopci to się nikt nie przyczepi. Po zaślepieniu EGR auto samo z siebie mniej kopci.
seeker84 pisze:Hm normalnie na jaką wartość EGR jest ustawiony?

Chodzi Ci o wartość w adaption grupa 003? Jak tak to 32768, zmieniając tą wartość zmniejszysz/zwiększysz zakres pracy EGR.
ODPOWIEDZ