Ze schematu wynika,ze poszczegolne biegi wentylatorow zalaczane sa razem,1 bieg zalacza sie po wlaczeniu klimy i/lub przekroczeniu nizszej temp.czujnika przy chlodnicy,2 bieg zalacza sterownik.
Przy takim ukladzie wystarczy jeden wentylator tak jak jest np.u mnie.
Zastosowane rozwiązanie nie jest logiczne, ale może ma na celu zmniejszenie ryzyka przegrzania silnika przy uszkodzeniu jednego wentylatora? Przy podłączeniu "równoległym" zawsze będzie się kręcił jeden wentylator, ale niekoniecznie działać klima która nie będzie miała odpowiedniego chłodzenia przy uszkodzeniu małego wiatraka.
W serwisówce napisane jest, że przy aucie z klimą temperatury załączania biegów wiatraków to odpowiednio 92st i 105st. i steruje tym sterownik-z Twojego schematu wynika, że tylko niższym biegiem, w dieslu dochodzi jeszcze przekaźnik post wentylacji. Niestety schemat w tej instrukcji jest odmienny od twojego...
Witam koledzy po długiej przerwie, temat problem powiązany trochę z klimatyzacją ale pytanie czystko o wentylatory.Zacznę od początku, auto kupione w zeszłym roku trochę problemów z klimatyzacją było( wymieniona sprężarka i sterownik wentylatorów).
Cały zeszły sezon letni klimatyzacja chłodziła jednak wiatraki załączały się tylko na chwilę co pewien czas. Teraz już wiem, że miało to miejsce po wzroście ciśnienia w układzie klimatyzacji. Czyli drugi bieg wentylatorów działa. Teraz do sedna, sprawdziłem sobie Vagiem w teście wyjść klimatronika ze nie zatłaczają się wentylatory. Przy teście licznika w momencie testowania czujnika temperatury załączają się oba wentylatory. Z powyższego wnioskuję, że nie działają pierwsze biegi obu.
Wiem, że jest możliwość regeneracji tych wentylatorów. Czy mamy na forum jakieś miejsce godne polecenia do wykonania owej regeneracji?
Radziu, skoro nie załącza się testem z Vaga to raczej nie załączy się na krótko. Gdyby były ok to powinny się załączyć tak samo jak przy sprawdzaniu czujnika temperatury w chłodnicy. Za włączenie pierwszego biegu w wentylatorach odpowiada sterownik wentylatorów pod akumulatorem? Czy coś jeszcze?
Witam Was, potrzebuje pomocy. Mam Tolka 1.6 16v i problem elektryką apropo wentylatorów. Sytuacja obrazuje się tak, że po zgaszeniu silnika i wyłaczeniu zapłonu załączają się oba wentylatory (klima manualna). Co może być przyczyną, czy ktoś miał taki problem ? Dopiero włączenie zapłonu wyłącza wentylatory, albo wyjecie bezpiecznika na akumulatorze. Prosba o przemyslenie może komuś przydarzyło się coś podobnego.... Jednocześnie wszystkim wesołego Alleluja !