Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Post autor: vwir »

A rozrząd cały?
Tak się też zastanawiam, czy mechanik nie dał ciała i nie zredukował na przykład na dwójkę przy dużej prędkości.
k
kunik91
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:24

Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Post autor: kunik91 »

rozdząd jest cały, głowica też jest jakaś inna możliwość? czy mógł nawalić sterownik silnika czy coś?
vwir pisze:Tak się też zastanawiam, czy mechanik nie dał ciała i nie zredukował na przykład na dwójkę przy dużej prędkości.

silnik na 2gim biegu mu sie rozkręcił, wiec miał zredukować do 1ki?
Naprawa klamek bagażnika, nowe odlewy
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Post autor: irocket »

kunik91, z drugiej strony zapytam - ślizgało ci kiedyś sprzęgło? Bo jeżeli nie, to od razu silnik też z tych 2k rpm nie wbił na np 5k, tylko stopniowo. A jeżeli wtedy sprzęgło zaczęło ślizgać, to albo uszczelniacz trafiło i nachlapało olejem po tarczy / kole, albo już padaka było jak nieszczęście. Prędzej go powinno zalać (tak, wiem, że to nie benzyna) niż zacząć ślizgać sprzęgło (szczególnie przy 2-jce). Trochę dziwnie ta sprawa wygląda
Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Post autor: vwir »

kunik91 pisze:rozdząd jest cały, głowica też jest jakaś inna możliwość? czy mógł nawalić sterownik silnika czy coś?
vwir pisze:Tak się też zastanawiam, czy mechanik nie dał ciała i nie zredukował na przykład na dwójkę przy dużej prędkości.

silnik na 2gim biegu mu sie rozkręcił, wiec miał zredukować do 1ki?


Widziałeś tą sytuację? Faktycznie mu się silnik rozbiegał?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Post autor: remiq »

Pompa do regulacji. Nastawnik się pewnie zaciął, jakiś syf (opiłki?) może zablokowały elektrozawór i się rozkręcił.

Proponuję pozakładać kranik na wężyku między filtrem paliwa, a pompą i gaszak na linkę :D Partyzantka, ale skuteczna. Nie ma siły, żeby go nie zgasić. Szczególnie, jak silnik to "recydywista".

Ewentualnie skoro silnik rozbiegał i nie kopcił, to przemierzyłbym czujnik położenia pedału gazu. Jak się zmostkuje (wilgoć we wtyczce), to da sygnał, że jest but w podłodze i będzie kręcił do odcinki, aż się rozleci.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Post autor: szymekgd »

Elektrozawor jest za tlokorozdzielaczem wiec skad w nim opilki?Problemy sa z jego otwieraniem przy braku napiecia i zabrudzeniu sitka..Jakos wina pompy mi nie lezy...
Michal
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Post autor: ghul17 »

ciekawy przypadek.... ale tez obstawiam ten nastawnik skoro turbo nie pusciło oleju.... czyli teoretycznie silnik miał smaroowanie cały czas.... to było coś w stylu gaz w podłoge?? i staneło dopiero jak silnik sie rozleciał??
s
skrzysieks
Forumowicz
Posty: 819
Rejestracja: 07 sty 2012, 09:05
Auto: Opel
Model: Insignia
Lokalizacja: Krosno

Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Post autor: skrzysieks »

kunik91, jak potrzebujesz jakieś cześci to wal do mnie na PW. Przykra sprawa ;/
k
kunik91
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:24

Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Post autor: kunik91 »

mnie się kiedyś również rozbiegał, tylko ze poprzedni silnik, udało mi się go zdławić na 5ce i hamulec w podłoge, a przy obecnym rozwaleniu nie byłem obecny,
fakty są takie ze jutro pompa idzie z wtryskami do sprawdzenia,

a co
vwir pisze:A rozrząd cały?

rozrząd wporządku , głowica w idealnym stanie,

znalazłem w okolicy dół silnika za 500 zł wiec on pewnie wpadnie,
a co do silnika to zatrzymał sie dopiero jak dziura w bloku sie zrobiła , fakt ze zacioł sie na biegu i cały czas ciągnoł do przodu jest dziwny jak dla mnie, fart ze była prosta droga i nikomu nic sie nie stało
Naprawa klamek bagażnika, nowe odlewy
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Dziura w bloku i pękniete korby w 1.9 asv po raz kolejny....

Post autor: Kitaj »

Silnik zawsze gasi się na najwyższym biegu
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
ODPOWIEDZ