[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
M
MajorSkipper
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 lut 2015, 12:36

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: MajorSkipper »

Wiem że na allegro na lajcie są, ale szukam po szrotach, zawsze trochę taniej :-D to 271F miałem za stówkę, i na oko wyglądało identycznie jak 273C, ale jak nie kombinować to nie kombinować. Co prawda spotkałem się w internecie z opiniami że ta 271F też będzie pasować, ale i jej są 3 różne początkowe oznaczenia: 088, 068 i 034 więc kij w to, nie będę modził tylko polował na 273C. Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

No jeśli gość sprzedaje za 200 razem ze śrubami, to moim zdaniem warto. Policz sobie koło za 100 i do tego komplet śrub i zbliżysz się do 200. No chyba, że na szrocie za 100 dołożą jeszcze śruby, wtedy będzie ok ;)
M
MajorSkipper
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 lut 2015, 12:36

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: MajorSkipper »

Śruby czy w zestawie czy nie, i tak pójdą nowe :-D Dlatego szukam sztywniaka w sensownej cenie.

Edit

No i jest, zamach od Pastucha B4 + śruby mocujące zamach za stówkę. Powiedzcie koledzy czy te śruby spełnią swoje zadanie po nałożeniu nowej warstwy kleju, czy jednak bezpieczniej kupić nowe ?
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: piotrek148 »

Byłem dziś u fachowca od turba i zauważyłem że zajmują się także regeneracją kół dwumasowych. Cena ok 600 zł.
Porozmawiałem chwilę z fachowcem (20 lat w branży) i mówił że skoro fabryka dała dwumasę to ma być dwumasa, a od sztywnego koła skrzynia padnie.
Mój mechanik opowiadał mi kilka swoich przypadków gdzie przyjeżdżali do niego ludzie z dwumasą po regeneracji i wymieniali na sztywne i on mi tak radzi zrobić.
Gdzie tu prawda ????
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: szymekgd »

piotrek148 pisze:Porozmawiałem chwilę z fachowcem (20 lat w branży) i mówił że skoro fabryka dała dwumasę to ma być dwumasa, a od sztywnego koła skrzynia padnie.
Mój mechanik opowiadał mi kilka swoich przypadków gdzie przyjeżdżali do niego ludzie z dwumasą po regeneracji i wymieniali na sztywne i on mi tak radzi zrobić.


To w końcu co Ci poradził? ;)
Michal
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: piotrek148 »

Poradził zeby od razu zakładać sztywne koło i nie bawić się w regenerację, choć cena ze regeneracje połowę mniejsza niż za nowe sztywne koło + sprzęgło
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: Kitaj »

Coś w tym może być bo ja też słyszałem kiedyś od swojego mechanika że przez brak dwumasy może paść skrzynia wszystko chodzi o moc, jak nietrudno zauważyć sztywne koła były montowane w słabych niewysilonych jednostkach gdzie naprężenia podczas ruszania i zmiany biegów nie są tak duże. Jeszcze dużo zależy jak ktoś jeździ czy łagodnie czy gresywnie bo osobiście miał 3 przypadki u taki gogusiów co lubią kopać sprzegłem że po zmianie z dwumasa na sztywne w niedługim czasie posypała się skrzynia i we wszystkich 3 przypadkach wysiadła ta sama rzecz w skrzyni ale juz nie pamietam co to było bo gadałem z nim w tamtym roku :)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: kornat »

piotrek148,
1) skrzynie w naszych autach (czyli na pompie) są takie same jak w Toledo 1 golf 3 itp. gdzie były fabrycznie sztywne koła zamachowe.
2) redukcja drgań odbywa się przez sprężyny w dwumasowym kole zamachowym a w przypadku sztywnego koła masz w tarczy sprzęgła.

Skrzynia rozsypać może się z innych powodów niż jednomasy.
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: piotrek148 »

Czyli trzymać sie tego co mówi mój mechanik.... jednomas.
Pytałem o to bo w niedalekiej przyszłości będę chcial zajac sie u siebie dwumasa bo juz mam oznaki zużycia, a spotkałem sie z opisanymi wyżej opiniami i zgłupiałem co zrobić ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

piotrek148 pisze:Poradził zeby od razu zakładać sztywne koło i nie bawić się w regenerację, choć cena ze regeneracje połowę mniejsza niż za nowe sztywne koło + sprzęgło


Tylko po co kupować nowe sztywne koło? To kawał żelastwa, który niespecjalnie ma się jak zepsuć. A kupując używane koło i nowe sprzęgło wychodzi taniej niż regeneracja.

[ Dodano: 2015-03-06, 21:46 ]
piotrek148 pisze:Byłem dziś u fachowca od turba i zauważyłem że zajmują się także regeneracją kół dwumasowych. Cena ok 600 zł.
Porozmawiałem chwilę z fachowcem (20 lat w branży) i mówił że skoro fabryka dała dwumasę to ma być dwumasa, a od sztywnego koła skrzynia padnie.


A jak myślisz, co miałby Ci niby powiedzieć gość, który zajmuje się regeneracją dwumas? Żebyś mu nie dał zarobić tylko kupił jednomasę?
ODPOWIEDZ