Jaka turbina??

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fecko
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 03 maja 2010, 19:37
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

Nowa turbina

Post autor: fecko »

Panowie. Przymierzam się do wymiany turbiny w moim ASV. Regenerować raczej nie chcę, bo różnie z tym bywa, natomiast ceny nowych na allegro zaczynają się od 2500 zł a. W związku z tym zacząłem szukać innych źródeł i znalazłem coś takiego:

http://www.amazon.de/TURBOLADER-AUFLADU ... 00NEK23TE/

Co o tym sądzicie? Na nasze to będzie ok. 1800 zł. Nie jest to Garret, ale jakiś zamiennik (EDC?).
Czy ktoś z Was miał do czynienia z tym producentem?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Jaka turbina??

Post autor: vwir »

Tutaj za 2200: http://turbo.sklep.pl/seat_toledo.html
W cenie komplet uszczelek (nie wiem, czy przy tej z amazona też dodają). Przy różnicy cen rzędu 300-400 (w zależności od uszczelek) to się poważnie zastanów, czy warto się pchać w jakieś egzotyczne marki.

Brałem tam właśnie nową, ale wziąłem ARLa. Tyle tylko, że ja mam trochę więcej, niż 110KM.
k
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

Jaka turbina??

Post autor: kielich »

Dlaczego dają gwarancje na regenerowaną - 18 miesięcy, a na nową - 12 miesięcy.
To chyba się opłaca regenerowaną bo taniej i dłuższa gwarancja
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

Jaka turbina??

Post autor: Bartosz_n »

Z gwarancja różnie bywa .
Często powodem odmowy naprawy jest montaż w ,, zwykłym '' warsztacie .
Regeneracja to tylko proces odnowy .
Nigdy produkt regenerowany nie będzie lepszy od nowego oryginału .
Różnica w cenie jest znacząca ale jeśli Robert chcesz jeszcze długo jezdzic Tolkiem to bierz nowe turbo ;-)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Jaka turbina??

Post autor: szymekgd »

Bartosz_n, regenerowana ma dluzsza gwarancje...

Krotsza gwarancja na nowke moze wynikac z zapisow prawa.
Michal
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

Jaka turbina??

Post autor: Bartosz_n »

szymekgd, a widzisz nie przyszło mi do głowy , ze może mieć to powiązanie z zapisem w prawie .
Ale i tak uważam , że nowe turbo wygrywa w każdym calu z regenerowanym .
Było już chyba nawet kilka przykładów na naszym forum , że naprawiane turbosprężarki się nie sprawdzały .
Wiadomo cena często decyduje o tym co zakupimy ale chyba warto przeboleć to i dołożyć pare stówek więcej :-D
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Jaka turbina??

Post autor: igi84 »

fecko, Kolego ja bym swoją zregenerował dlatego iż u chłopaków u których robiłem swoją turbinkę mogą ją wzmocnić a nawet ogarnąć znacznie większą wydajność wstawiając lepszy wirnik łopatki ułożyskowanie itp np z silników rzędu 2.5l 3.0l o mocach ponad 200km więc dało by to lepszy efekt niż seria ARL, lub załóż już zaadoptowaną pod kolektor TDI GTB2260VK, GTB2056VK, GTB1756VK
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Jaka turbina??

Post autor: vwir »

Z mojego doświadczenia regenerowane turbiny nie wstają tak, jak nówki. Może są gdzieś fachowcy, którzy potrafią ogarnąć turbinę tak, żeby wstawała jak ori, ale ja się jeszcze z takimi nie spotkałem. U mnie oryginalna z ARLa wstaje w okolicach 1600-1700obr. Regenerowana wstawała w okolicach 2000obr.
Jeśli już się pchać w kombinowaną turbinę to ja bym szedł w kierunku VKLR.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Jaka turbina??

Post autor: kornat »

vwir, wynika to z tego, że jest delikatnie muszla zabielana przy regeneracji, przez co robi się większa szczelina między kołem kompresji a muszlą.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Jaka turbina??

Post autor: vwir »

U mnie była robiona hybryda AHF/ARL, więc muszlę trzeba było i tak roztaczać. Ale wstawała później niż ori ARL.
ODPOWIEDZ