Planujemy/frezujemy "grzbiety",jezeli glowica jest w ksztalcie banana to oczywiscie nadaje sie tylko na zlom,pewne jest to,ze dajemy taka sama uszczelke jaka byla w celu osiagniecia tego samego stopnia sprezania.Z tego co czytalem kiedys to jej grubosc wynika z tolerancji wymiarow tlokow i przy duzej ich rozbieznosci mozemy miec juz oryginalnie uszczelke o 3 "oczkach"...O poglebianiu gniazd mowil mi kiedys mechanik,nie pytalem o szczegoly
Witam,
mam problem,a mianowicie ostatnio w swoim tolku usłyszałem dziwny i głosny klekot dodam,ze kupiłem auto ok.1miesiąca temu. Wracajac do problemu, okazało sie,ze pekła szklanka i wałek przez jakis czas walił w głowice,po dostaniu częsci mechanik włozył szklanki i okazało się ,ze w tym gnieździe gdzie pękła szklanka zwiększyła sie srednica(po prostu szklanka wchodziła z luzem),mechanior powiedział zeby sie tym nie przejmował i złozyl wsio do kupy(nowy wałek wraz z rozrzadem i pompa wody). wszystko by było ok gdyby nie to,ze teraz po kilku godzinach stania ów szklanka puszcza olej i po dopaleniu przez ok.5 s(w zależnosci od temperatury na dworze) klekocze silnik,potem jest wszystko w porządku klekot ustaje i normalnie jedzie. Stad moje pytanie czy mam zacząc sie tym martwic,czy nadal jezdzic i sie nie przejmowac..?
Jako iż moja głowica właśnie pojechała do sprawdzenia i ewentualnego planowanie, garść informacji dla potomnych:
1. Przyczyną padającej uszczelki w TDI jest najczęściej odkształcenie głowicy. Częściej pojawia się w PD niż VP. Generalnie z wiekiem, przebiegiem i temperaturą materiał w głowicy 'siada' (szczególnie tam, gdzie jest go tylko wąska ścianka). Z tego też powodu zawsze należy dać głowicę do sprawdzenia i ewentualnego planowania.
2. Uszczelkę zakłada się dokładnie taką samą jaka była. Powód jest bardzo prosty - w TDI głowica jest płaska, więc planowanie jej niczego nie zmienia dla uszczelki. Uszczelka jest dobierana na podstawie wystawania tłoka z cylindra, a przy zdejmowaniu głowicy nie rozbieramy dołu silnika. Jeśli zachodzi konieczność to można głębiej osadzić zawory, ale jeśli już do tego doprowadziliśmy (tak mocno splanowaliśmy głowicę, że zawory spotykają się z tłokiem) to warto pomyśleć o wymianie głowicy.
3. Przy okazji warto:
- wymienić popychacze (u mnie jeden trochę klekotał na gorącym silniku). Wymienia się raczej komplet (8 szt, 23PLN/szt)
- wymienić uszczelnienia zaworów (i tak zawory muszą być zdemontowane do planowania głowicy)
- sprawdzić szczelność zaworów i ewentualnie frezować/docierać
- sprawdzić i ewentualnie wymienić prowadnice
4. Komplet uszczelek i innych materiałów potrzebnych do wymiany:
- uszczelka pod głowicę (125PLN)
- komplet nowych śrub do głowicy (44PLN)
- uszczelka kolektora ssącego (10PLN)
- komplet uszczelek kolektora wydechowego (4 szt, 4PLN/szt)
- uszczelniacz wałka rozrządu (10 PLN)
- uszczelka pompy podciśnienia (ok. 10PLN, jeszcze nie mam)
- podkładki pod wtryski (4 szt, 2,50PLN/szt)
- uszczelka pod EGR (8PLN)
- uszczelka pomiędzy turbinę a wydech (10PLN)
- płyn chłodniczy
U mnie do tego jeszcze doszła wymiana oleju.
Jeśli ktoś chce to mogę zrobić małe DIY jak się po kolei za to zabrać. Tyle tylko, że nie wiem, czy jest sens (większość się boi tej operacji i zleca mechanikowi).
DIY się zawsze przyda. Większość się boi a inni nie wiedzą jak się za to zabrać. Więc jak będzie ci się chciało to jak najbardziej wstaw taką operację do DIY.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Ok, to wrzucę, ale już po montażu, żeby się nie okazało, że coś źle zrobiłem
[ Dodano: 2015-02-12, 20:32 ] Kitaj, nic w tym strasznego. Za pierwszym razem też się zabierałem do rozrządu jak pies do jeża, ale za trzecim to już robiłem w ciemno
vwir pisze:2. Uszczelkę zakłada się dokładnie taką samą jaka była. Powód jest bardzo prosty - w TDI głowica jest płaska, więc planowanie jej niczego nie zmienia dla uszczelki. Uszczelka jest dobierana na podstawie wystawania tłoka z cylindra, a przy zdejmowaniu głowicy nie rozbieramy dołu silnika. Jeśli zachodzi konieczność to można głębiej osadzić zawory, ale jeśli już do tego doprowadziliśmy (tak mocno splanowaliśmy głowicę, że zawory spotykają się z tłokiem) to warto pomyśleć o wymianie głowicy.
3. Przy okazji warto: - wymienić popychacze (u mnie jeden trochę klekotał na gorącym silniku). Wymienia się raczej komplet (8 szt, 23PLN/szt) - wymienić uszczelnienia zaworów (i tak zawory muszą być zdemontowane do planowania głowicy)
.
z mojej praktyki warto zalozyc najgrubsza uszczelke i tak samo krotkie sprezyny do pompy wtryskowej
mozna wiecej dmuchac i wyzej krecic
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238