[ALL] Tuning TDI

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[ALL] Tuning TDI

Post autor: sagon »

vwir pisze:No i w tym problem - żeby mi to ktoś sensownie wyregulował.


Walnij na pw,to podam ci namiary na kogoś,kto to sensownie ogarnie.Co do fb,to faktycznie różnie z nimi bywa,ale chodzi wyłącznie o 216tki.PP 764,race 520,to już zupełnie inne dysze.
Jakbyś chciał,to można się zapytać w WZMie,mogą przekalibrować 216tki boscha na dowolny wymiar.ALe to trzeba chcieć się tematem zainteresować.

Odnośnie ciśnień,to zasada jest taka,pierwsze,jak najniższe,drugie jak najwyższe.
Kompletnie niczego nie zmieni pierwsze,czy to na 190,czy na 220.
Dla 216 bosch 190/340 będzie ok.Choć obecny bosch,to już nie ta sama klasa,to kiedyś.Pamiętajmy,że im wyższe ciśnienie wtrysku(nie mylić z ciśnieniem wzniosu/otwarcia iglicy,choć jedno jest ściśle powiązane z drugim),tym lepsze rozpylenie,a co się z tym wiąże chyba pisać nie trzeba.
Kolejna sprawa,im większa różnica w wartościach ciśnień,tym przyjemniej,ciszej silnik klekocze.Ja dałem ciała,bo robiłem swoje na korpusach od asv i zostawiłem pierwsze na 220,czego trochę żałuję,bo 190 byłoby dużo lepsze.
Wartości 190/300,jak pisałem są dobre dla seryjnych rozpylaczy.Ale podobnie,jak z wyważaniem sprzęgieł,ilu użytkowników,tyle zdań.
Kolega scyzor swoje 320tki ustawił na 190/400,jak myślisz dlaczego?

kornat pisze:Ustawiaj na 220/300, kąt wtrysku i dawkę sobie ogarniesz.


Ogarnie to nawet na wyżej wspomnianych 190/400 ;-).

vwir pisze:Gadałem już z moim tunerem i mówił, że fratelli to jak się uda - różnie z nimi bywa.


Nie w tym problem.Czy ten tuner widział jakie i czy w ogóle wtryski mają ustawione drugie ciśnienie?
Największy problem to źle dobrane ciśnienia i brak regulacji drugiego.Wszyscy sprzedają wtryski na 190/300,a tak naprawdę ile tego tam jest wie tylko ten,kto to sprzedaje.
Pomijam fakt,że na zamiennikach po kilku kkm ciśnienia potrafią spaść nawet po 15 bar i wtedy mamy problem.Dlatego zawsze trzeba ustawić drugie możliwe wysoko.Pierwsze może mieć nawet 170 bar,nie wpływa to kompletnie na moc,ale spadek drugiego,to już spadek mocy.
Jeżeli dysza przy regulacji trzyma ciśnienia,chrypie,dobrze rozpyla,ma odpowiednio dobrane ciśnienia,to nie wierzę,żeby przy strojeniu był z nimi jakikolwiek problem.
Problem może się pojawić po pewnym przebiegu.
Zamienniki powinno się obligatoryjnie po 10kkm dać na sprawdzenie ciśnień i ewentualna regulacja.Ale ta opinia zdaniem wielu jest tak bezsensowna,jak sensowność wyważania sprzegieł.A później płacz,bo auto traci moc.
Moje pp764 po około 10kkm straciły po +-10 bar,doregulowałem na 220/340 i póki co latam.

vwir, pomyśl o pompie 11tce,nie mówię o tych nic już nie wartych 107j,ale o takiej hybrydzie.Dasz 216tki i okolice 175 koni masz bez najmniejszego trudu,A to już nie jest taka sobie moc.Pełno na rynku pomp 11tek z reant dti,które są idealnymi dawcami.
Sam latam na takiej hybrydzie,tyle tylko,że ma nówkę tłokoroździelacz,dorabiany w niemczech.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[ALL] Tuning TDI

Post autor: ghul17 »

widze że kolega coś w temacie wtrysków wiedze ma :-)

powiedz mi słyszałeś coś na temat wtrysków od muszka.d ?
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[ALL] Tuning TDI

Post autor: sagon »

ghul17 pisze:powiedz mi słyszałeś coś na temat wtrysków od muszka.d ?


W samych superlatywach :-D.Sprzedawał i pewnie nadal sprzedaje tani chiński bubel( 216tki) pod przykrywką niby włoskich STAR DIESEL.
Dobrze by było,gdyby miały one chociaż dobrze wyregulowane DWA ciśnienia.Trzeba wiedzieć,że regulacja dwóch ciśnień,to zabieg,który trwa dobre pół dnia,jeżeli chce się to zrobić dobrze,zatem czasochłonne i tym samym kosztowne.Mój/nasz fachura ceni sobie za taką usługę 300 zeta,robi dwa ciśnienia według życzeń i daje zawsze wydruk z epsa.
Muszka daje :mrgreen:,cowboy daje?Ten drugi robi to w Nadarzynie,to jest chociaż pewność,że drugie robią,ale jak,kto to wie?
Z jednym kompletem nasz fachura walczył całą zamianę,ale było ustawione tak,że różnica sięgała max dwóch barów.Podczas,gdy sam bosch zaleca niecałe 10 bar różnicy,dokładnie coś około 7 bar.
I teraz prosty przykład,jeden wtrysk ma przykładowo +-190/300,drugi może mieć +-180/290,trzeci +-180/310,czwarty +-200/290.Wzorcowe wyjściowe to 190/300.Wszystko zgodnie z tym,co zaleca sam Pan Bosch.
Ja już nie piszę o tym,że zamienniki na potęgę gubią ciśnienia,potrafią zejść spokojnie o minimum 10 bar w dół.

Chcę wam uświadomić,jak pracochłonne,tym samym i czasochłonne jest dokładne wyregulowanie dwóch ciśnień.To,że sprzedawca pisze
"ciśnienia ustawiam na 190/300,albo 220/300", kompletnie o niczym nie świadczy.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kornat »

Pozwolę sobie jeszcze dodać wykres pewnego użytkownika na tym samym programie po zmianie wtrysków.
Obrazek
W pierwszej tabeli 216 z Nadarzyna z przebiegiem ok. 100kkm
Pozostałe dwa wyniki 216 od muszki.d z przebiegiem 1kkm
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[ALL] Tuning TDI

Post autor: sagon »

W tamtych czasach muszka sprzedawał wtryski z kompletnie niewyregulowanym drugim ciśnieniem,stąd taki efekt.Oby obecnie było inaczej.
Inna sprawa,to sama jakość rozpylaczy,zamiennik im tańszy,tym bardziej daleki od jakości oryginału i nawet idealnie ustawione ciśnienia w niczym na dłuższą metę nie pomogą.
Teraz widać,jak na dłoni jaką robotę robi drugie ciśnienie,w miarę dobrze ustawione,albo dobrze ustawione.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
k
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kielich »

Jak zwiększyć moc w 1.9 tdi 110km?
Jakie propozycje macie? Np. inne turbo i program, czy sam program.
Co mi ile koni da?
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Bartek26 »

napisz ile chcesz koni a dostaniesz odpowiedz co zrobic ;)
Skill.... You can't buy it ....
k
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kielich »

Np ok 150-170
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Bartek26 »

wtryski 216stki - okolo 1000zł
program jakieś -600-800zl
i 150koni możesz złamać , jak chcesz wiecej to turbo do wymiany na większe i obowiązkowo Fmic bo latem bedzie puchł.
Skill.... You can't buy it ....
k
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kielich »

A sam program ile da?
ODPOWIEDZ