[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: vwir »

Tak. Generalnie climatronic próbuje uzyskać zadaną temperaturę w aucie. Jeśli masz zimno w aucie, ale płyn chłodniczy też jest zimny, to wentylator jest na niskich obrotach, bo i tak jego dmuchanie nic nie da. Gdy płyn chłodniczy się podgrzeje to wentylator zwiększa obroty, żeby zrobić te 20 stopni w kabinie. Gdy już zbliża się do zadanej temperatury, to powoli zmniejsza obroty.
W trybie manualnym to co robisz, to wymuszanie, żeby obroty były na przykład o 3 kreski niższe, niż sobie wyliczył climatronic. Więc one nadal się zmieniają tak jak sobie wylicza climatronic, ale sa utrzymywane niższe właśnie o te 3 kreski.
s
seeker84
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: seeker84 »

Ok dzięki.
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: NED »

W trybie manualnym nic nie powinno się przestawiać , jak ustawisz dwie kreski to ma być dwie kreski. Sprawdź na klimatroniku czy nie masz jakichś błędów.
NED
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: vwir »

U mnie nie ma żadnych błędów i na 100% się przestawia, mimo manualnego trybu. Możesz spróbować u siebie - gdy wyjedziesz zimnym autem i po kilku km podgrzeje się płyn chłodniczy, to klimatronik zacznie mocno dmuchać, żeby osiągnąć zadaną temperaturę wnętrza. Wtedy zmniejsz wiatrak tylko o jedna kreskę, żeby przeszedł na tryb manualny. Zobaczysz, że po kolejnych kilku km nie zostanie na tak wysokim poziomie dmuchania, tylko będzie zmniejszał wiatrak w miarę wzrostu temperatury we wnętrzu, mimo iż jest na manualnym trybie.
T
Tuchola_BDG
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 15 paź 2014, 13:18

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Tuchola_BDG »

Też potwierdzam, że klimatronic działa tak jak pisze vwir, widziałem to i nie tylko u mnie.
ObrazekObrazek
P
PIOTREK52125
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 31 sie 2012, 17:25

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: PIOTREK52125 »

audi a4 ma tak samo oczywiscie climatronic
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: NED »

Wczoraj sprawdziłem i faktycznie macie rację , samo sobie reguluje nawiew. Moje przekonanie wynikało chyba z tego że praktycznie nie używam trybu manualnego [ no może kilka razy] i nie zauważyłem tej prawidłowości. Tak że reasumując mamy wszyscy tak samo i chyba ten typ tak ma :lol:
NED
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Radziu »

mnie to wkurza zawsze jak jade rano do pracy :P gdy sie plyn nagrzeje to zaczyna wzrastac predkosc nawiewu. masakra
j
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Brzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: janek111 »

Witam, chciałbym wykręcić u siebie niesprawna sprężarke klimy i mam pytanie bo są dwa węże i czy w nich jest jakiś płyn czy się nie przejmować, a i ciężko ściągnąć to z paska? spsprężarka jest pusta nie ma współczynnika.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: szymekgd »

janek111 pisze: spsprężarka jest pusta nie ma współczynnika


Wspolczynnik do...? :mrgreen:

Skoro nie ma czynnika to w wezach niskiego i wysokiego cisnienia powinna byc proznia lub powietrze i nic sie nie stanie. Przed nabiciem nowego czynnika warto wytworzyc w ukladzie proznie
Michal
ODPOWIEDZ