[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
Posty: 435
Rejestracja: 14 lis 2012, 16:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Krosno

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: deejay-13 »

Interesował się ktoś jakie największe hamulce można założyć do Toledo 1M? Można założyć 345mm z R32 ale tam zacisk jest na jednym tłoczku i ładnie to nie wygląda. Cena tarcz do R32 kosmos. Na tył 312mm wystarczą i wyglądają już dobrze. Znajomy wykombinowal 330mm z AF Brera na zaciski porsche i jest dobrze ale dla mnie to trochę mało. Ma ktoś jakieś pomysły?
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
Awatar użytkownika
nexa
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:53

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: nexa »

deejay-13 pisze:Ma ktoś jakieś pomysły?



Zestaw Hamulcowy Movit Performance 396x36mm 6P :

http://www.brakes.pl/product_info.php/z ... ab212d233b

Zestaw Hamulcowy Movit Ceramic 396x36mm 6P :

http://www.brakes.pl/product_info.php/z ... ab212d233b
Awatar użytkownika
harican
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 04 mar 2014, 19:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: harican »

Witam, dopadła mnie chyba typowa usterka tylnych hamulców. Zaciski zapiekają się na mechanizmie hamulca ręcznego (po zaciągnięciu często nie puszczają) Znalazłem dość fajny instruktażowy filmik jak się za to zabrać:
http://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s
Chciałbym się zapytać was czy ktoś ma może cenne uwagi dotyczące filmu oraz samej naprawy zacisków z własnego doświadczenia. Zamierzam jeszcze dołożyć takie sprężyny
http://zapodaj.net/fe63f80c10274.jpg.html
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: NED »

Filmik dość dokładnie zobrazował całą operację i nie ma się do czego przyczepić , poza estetyką i nie zwróceniem uwagi na stan osłony tarczy która w tym Golfie nie istnieje , a ma ona wpływ na zużycie tarcz i klocków.Poza tym jak ktoś ma rozebrane zaciski to grzechem było by ich nie pomalować lub przynajmniej po ludzku wyczyścić.Co do sprężynek to jeśli masz sprawne zaciski nie widzę konieczności ich zakładania, ale nie ma też żadnych przeciwwskazań.
NED
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: eR »

... kontynuując temat - jak uważacie czy warto kupić zacisk regenerowany ? np.
http://allegro.pl/vw-golf-iv-4-zacisk-h ... 28486.html
Zauważyłem dziś, że prawy tylny zacisk zaczyna "trzymać" mi koło i myślę, że problem może dotyczyć hamulca ręcznego. Widać, że nie odbija do samego końca. jak zmieniałem klocki zauważyłem, że tłoczek nie był zapieczony, wręcz przeciwnie - kręcił się bez większych oporów ale ciężko go było wcisnąć w zacisk. Więc chyba coś nie tak jest z tym mechanizmem samoregulującym. Ale jakoś nie mogę namierzyć żeby był dostępny osobno.
p
powe88
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Oleśnica

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: powe88 »

eR pisze:... kontynuując temat - jak uważacie czy warto kupić zacisk regenerowany ? np.
http://allegro.pl/vw-golf-iv-4-zacisk-h ... 28486.html
Zauważyłem dziś, że prawy tylny zacisk zaczyna "trzymać" mi koło i myślę, że problem może dotyczyć hamulca ręcznego. Widać, że nie odbija do samego końca. jak zmieniałem klocki zauważyłem, że tłoczek nie był zapieczony, wręcz przeciwnie - kręcił się bez większych oporów ale ciężko go było wcisnąć w zacisk. Więc chyba coś nie tak jest z tym mechanizmem samoregulującym. Ale jakoś nie mogę namierzyć żeby był dostępny osobno.


jak zaciągasz ręczny to ci nie odbija do końca? czy jak używasz tylko hamulca nożnego?

Jeśli nie odbija przy zaciąganiu ręcznego polecam sprężynki, prawa 1K0 615 296 Lewa 1K0 615 295
Awatar użytkownika
_carlos-
Forumowicz
Posty: 471
Rejestracja: 22 kwie 2011, 23:32
Auto: SEAT TOLEDO 1M
Model: 1,9 TDI ALH
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: _carlos- »

Sprężynki oryginalnie są zakładane w golfie, nie wiem czemu seat z nich zrezygnował. Ją u siebie dołożyłem.
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: eR »

powe88,
powe88 pisze:jak zaciągasz ręczny to ci nie odbija do końca?
zaobserwowałem, że po spuszczeniu ręcznego ta wajcha na zacisku nie wędruje do samego końca, więc chyba tu będzie problem. Co do nożnego to jeszcze muszę obczaić bo nie sprawdziłem.
Ale wiem jedno, dowalę tam sprężynkę i zimę jakoś się przeturlam. Chyba, że w grudniu będzie trochę wiosny przez parę dni :-) to zregeneruje ten cholerny zacisk.
Przy okazji dzięki za numer sprężyny.
g
grzesiek92xx
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 lip 2014, 13:29
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Dębica

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: grzesiek92xx »

kolego miałem to samo, okazało się że pancerz na lince od recznego był pęknięty i tam trzymało, wymieniłem linke i jest git
M
M@rtinus
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 sie 2013, 00:05
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 AHF
Lokalizacja: Kwidzyn

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: M@rtinus »

Przyszła pora na wyminę przednich hebli bo strasznie biją.

Co polecacie w rozmiarze 312 by hamowało (200 KM), nie piszczało i się nie pokrzywiło ? Super jakby klocki nie pyliły za mocno.
ODPOWIEDZ