Spróbuję tak zrobić, w sumie dokładnie jeszcze nie wiem gdzie w vagu to zmienić ale coś znajdę na ten temat. Jeszcze przychodzi mi na myśl czy to nie będzie wina pompy i poprostu nie wytwarza wystarczającego ciśnienia przebicia dla wtrysków ale tego nie wiem za bardzo jak sprawdzić, czy trzeba pompę aut i na stół do pompiarza czy można jakoś na aucie?
U mnie było to samo. Okazało się że miałem pękniętą sprężynkę pod tłoko-rozdzielaczem w pompie. Objawiało się to właśnie długim kręceniem w niższych temp, zwiększeniem spalania oraz wyciekiem ropy spod głowiczki pompy. PO wymianie pompy i ustawieniu wszystkiego auto pali na dotyk.
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
Witam
Panowie mam pytanko odnośne mojego tolka, przy temperaturach oscylujących w granicach od 1 do 10 stopni autko ciężej ma zapalić tj musi zakręcić ze 2, 3 razy i załapuje od razu wchodzi na prawidłowe obroty przy tym nie kopci, gdy temp spada poniżej zera lub jest powyżej 10 stopni pali od razu. Problem pojawia się zwłaszcza po dłuższym postoju jeden dwa dni. I jeszcze jedno mnie zastanawia temperatura silnika zawsze jest kreska przed 90 stopniami i rzadko kiedy wędruje wyżej. Wymieniony został termostat na Walhera, w przewodach paliwowych nie ma powietrza, filtr paliwa nowy Knechta, świece nowe beru (4 sztuki), na VAG-u błędów brak, auto nie kopci, płynu chłodniczego nie ubywa, akumulator ma rok czasu, oleju od wymiany do wymiany ubywa może z 500ml, kompresja w porządku, paliwo ORLEN VERVA.
Zastanawia mnie czujnik temperatury płynu, czy to on może powodować takie zachowanie silnika, moje pytanie czy wymienić go profilaktycznie (dużo nie kosztuje), i czy auto tak ma palić , czy drążyć temat dalej czy zostawić w spokoju. Może jestem przewrażliwiony.
Mialem podobnie. Jak sie robilo chlodniej trzeba bylo zakrecic dluzej zeby odpalil. Tylko, ze niedawno mialem problem z pompa wtryskowa, poszla do regeneracji, na nowo wszystko ustawione. Pali na strzala. Przynajmniej na razie. Wiec nie do konca wiem co bylo przyczyna a co pomoglo. Ale widac duuuuza roznice. Zobaczymy jak bedzie przy mrozach.
Sprawdź VAGiem wskazania czujnika, nie ma sensu wymieniać profilaktycznie. Sprawdź rano, przed odpaleniem, czy ma wskazania podobne do temperatury rzeczywistej, a potem po pełnym nagrzaniu auta czy wskazuje okolice 80-90 stopni.
Odnośnie odpalania - wydłuż czas grzania świec (zmieni to też temperaturę załączenia grzania świec).
Problem z odpaleniem go na zimnym silniku , nie zawsze się to dzieje, czy to wina akumulatora? Olej wymieniony, filtry wszystkie wymienione, kat wtrysku w normie, błędów na vagu nie ma, alternator coś było wymieniane oraz rozrusznik (chyba regenerowany), dodam że przy odpaleniu jest walnięcie silnikiem, oraz na zimnym gdy go zgasze nie zatrzesie nim a juz na rozgrzanym nie zawsze ale potrafi telepnąć całym samochodem model mojego tolka jest napisany w moim profilu pozdrawiam