Spisuję poniżej listę modeli branych pod uwagę jako następne auto.
W nawiasie rodzaj silnika, który bym preferował.
Kupno auta nie jest "na już" z racji że i tak bardzo mało jestem w kraju, więc auto większość czasu by stało.
Znając życie kupi się to co trafi się ładne, ale oto poniższa lista:
1. Seat Altea (z silnikiem jest problem - 1.9 za słabe, 2.0 zbyt ryzykowne)
2. Volvo V50 (2.0 diesel 136 KM) silnik HDI koncernu PSA
3. Saab 9-3 (1.9 120KM + chip lub 2.0T benz + gaz)
4. Alfa 159 (1.9 120KM + chip)
5. Mazda 6 po lifcie ok 2006r, (chętnie Diesel, ale ze względu na ciulowe opinie 2.0 D, można się zastanowić na 2.3 benz)
Ople, Fordy, Citroeny odpadają.
Kolega mi podsuwa jeszcze pomysł z Peugeotem 407 2.0 HDI z panoramicznym dachem, ale jakoś nie mam przekonania jak narazie.
W przypadku Alfy lub Saaba biorę pod uwagę słabszą wersję 1.9 JTD która ma o niebo lepsze opinie od wersji 150KM.
Jetta podoba mi się bardzo jednak uznałem, że szkoda przepłacać a z silnikami to tak jak w przypadku Altei. Za cenę z rocznika 2005 można mieć przynajmniej 2 lata młodsze auto innej marki.
Skoda odpada - tak po prostu. Nie chcę auta z kurczakiem na masce.
marek_igor, Skoda juz nie jest typowym autem dla emeryta w czapce a znaczek można przeboleć
Sam poważnie myślę o Altei ale za nic nie kupił bym wersji xl nie brałeś pod uwage Toledo 5p ? Tez ma coś w sobie
Często jeżdżę alteą ojca. Właśnie 1.9, 105KM. Generalnie dynamika zerowa. Porównując do 1M, nawet gdy jeszcze miałem 110KM, to przepaść w elastyczności i przyśpieszeniu. Szczególnie przy wysokich prędkościach. Do tego altea więcej pali (ok. 1 litr przy podobnym traktowaniu). Poza tym altea nie nadaje się do jazdy z dużymi prędkościami - trzymanie się drogi na zakrętach i przy bocznym wietrze pozostawia wiele do życzenia.
To, co jest przyjemne w altei, to pozycja za kierownicą. Nie siedzimy z nogami przed sobą, jak w 1M, tylko bardziej w dół. To powoduje, że nawet po kilku godzinach jazdy nie jesteśmy zmęczeni. Ma też o niebo lepiej zaplanowany bagażnik - tam w przeciwieństwie do 1M mamy wielką klapę i wszystko można wrzucić do środka. Jest też znacznie więcej miejsca na tylnej kanapie.
a ja bym wybrał Saaba 9-3 2.0T bardzo dobra jednostka w wersji najmocniejszej ma 210 KM lub podniesione przez firmę HIRISH PERFORMANCE na 250KM, jeździłem wersją 210 konną na full opcji w wersji AERO, znajomy posiada tą wersje z 210 konną jednostką, albo jak komus mało mocy to jest wersja 2.8 Turbo 250-280-300 KM i naped na 4 koła malina