Kiedyś patrzyłem za częściami, bo też mnie kusiło założenie skrzyni szóstki (tyle tylko, że do TDI, a nie benzyny). Od kiedy podniosłem moc to jak najbardziej by się przydała. Skrzynię da się znaleźć za ok. 700 (z gwarancją rozruchową). Do tego półośki - kompletna z przegubami ok. 150-200/sztuka. To w sumie nie są wysokie koszty. Ale dochodzi mnóstwo niewiadomych - zarówno skrzynia jak i przeguby mogą być padnięte. Najlepiej byłoby mieć jakiegoś anglika/rozbitka który ma te części w 100% sprawne i można z niego sobie poprzekładać. Nawet jeśli dojdą jakieś drobiazgi (wysprzęglik bodajże też jest inny) to można się zamknąć w 1500pln.
To na czym poległem to sprzęgło. Niestety musiałbym z powrotem wrócić do dwumasy (takiej ze 130 lub 150 konnego TDI) a to mnie już wcale nie cieszy. Tym bardziej, że używanego sprzęgła bym raczej nie założył, a nowe kosztuje tyle, co cała reszta gratów (powyżej 1500).
vwir, W przypadku dwumasy w skrzyniach 6-gang stosuje się z sharana, która jest mocniejsza, ale cena też wyższa. Oprócz skrzyni to jak wspomniałeś półosie, sprzęgło ale również rozrusznik.
A racja, rozrusznik też. Co nie zmienia faktu, że pewnie w tych 1500 da się zmieścić, nie licząc sprzęgła. Czyli ze sprzęgłem pewnie sporo przekroczymy 3000, a nawet zbliżymy się do 4000.
Dokładnie tak jak kolega kornat pisze .Jak miałbym się bawić w takie cuda to wolał bym sprzedać i kupić np. 1.8 T bo i skrzynia szóstka i mocy sporo więcej